All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

International Entrepreneurship. Selected Strategic, Managerial and Economic Aspects.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010911" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010911 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.

  • Original language description

    České podnikatelské subjekty byly již od první republiky pověstné svoji vysokou angažovaností na zahraničních trzích. Tento trend nadále pokračuje a navíc se v posledních letech značně zintenzivňuje. Výrazné změny v globálním podnikatelském prostředí posledních desetiletí způsobují, že mnoho podniků hledá nové strategické možnosti k posílení svého tržního podílu a zvýšení své výkonnosti. A právě v souvislosti se změnami v globálním podnikatelském prostředí se začíná od konce minulého století používat pojem mezinárodní podnikání. Do povědomí v České republice tento pojem proniká až ve dvacátém prvním století a to v souvislosti s širším zapojením českých podnikatelských subjektů do mezinárodních podnikatelského dění. Mezinárodní podnikání v sobě spojuje část strategickou, část podnikatelskou a část manažerskou. Mezinárodní podnikání je úzce spojeno s procesem internacionalizace podnikatelských aktivit a s mezinárodními strategiemi. Předkládaná publikace se zabývá problematikou mezináro dního podnikání ze tří vybraných pohledů, z pohledu strategického, z pohledu manažerského a z pohledu finančního. Pohled strategický ukazuje proces a systém tvorby mezinárodní strategie umožňující naplnění stanovených strategických cílů. Pohled manažerský představuje praktickou aplikaci stanovené mezinárodní strategie, která je prezentována základními rozhodnutími v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit a modelů internacionalizace podniků. A pohled finanční ukazuje finanční a účetní souvislosti podniků spojené s realizací mezinárodních podnikatelských aktivit. Na mezinárodní podnikání je pohlíženo nejen z pohledu obecné teoretické terminologie, ale také z pohledu praktické realizace vybraných českých podniků. V celé publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na mezinárodní podnikání českých podniků. Prezentované výsledky výzkumu ilustrují praktickou realizaci mezinárodních aktivit českých podniků a ukazují možnosti pro jiné podniky.

  • Czech name

    Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.

  • Czech description

    České podnikatelské subjekty byly již od první republiky pověstné svoji vysokou angažovaností na zahraničních trzích. Tento trend nadále pokračuje a navíc se v posledních letech značně zintenzivňuje. Výrazné změny v globálním podnikatelském prostředí posledních desetiletí způsobují, že mnoho podniků hledá nové strategické možnosti k posílení svého tržního podílu a zvýšení své výkonnosti. A právě v souvislosti se změnami v globálním podnikatelském prostředí se začíná od konce minulého století používat pojem mezinárodní podnikání. Do povědomí v České republice tento pojem proniká až ve dvacátém prvním století a to v souvislosti s širším zapojením českých podnikatelských subjektů do mezinárodních podnikatelského dění. Mezinárodní podnikání v sobě spojuje část strategickou, část podnikatelskou a část manažerskou. Mezinárodní podnikání je úzce spojeno s procesem internacionalizace podnikatelských aktivit a s mezinárodními strategiemi. Předkládaná publikace se zabývá problematikou mezináro dního podnikání ze tří vybraných pohledů, z pohledu strategického, z pohledu manažerského a z pohledu finančního. Pohled strategický ukazuje proces a systém tvorby mezinárodní strategie umožňující naplnění stanovených strategických cílů. Pohled manažerský představuje praktickou aplikaci stanovené mezinárodní strategie, která je prezentována základními rozhodnutími v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit a modelů internacionalizace podniků. A pohled finanční ukazuje finanční a účetní souvislosti podniků spojené s realizací mezinárodních podnikatelských aktivit. Na mezinárodní podnikání je pohlíženo nejen z pohledu obecné teoretické terminologie, ale také z pohledu praktické realizace vybraných českých podniků. V celé publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na mezinárodní podnikání českých podniků. Prezentované výsledky výzkumu ilustrují praktickou realizaci mezinárodních aktivit českých podniků a ukazují možnosti pro jiné podniky.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7400-654-8

  • Number of pages

    224

  • Publisher name

    C.H. Beck

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book