International Entrepreneurship. Selected Strategic, Managerial and Economic Aspects.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010911" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.
Original language description
České podnikatelské subjekty byly již od první republiky pověstné svoji vysokou angažovaností na zahraničních trzích. Tento trend nadále pokračuje a navíc se v posledních letech značně zintenzivňuje. Výrazné změny v globálním podnikatelském prostředí posledních desetiletí způsobují, že mnoho podniků hledá nové strategické možnosti k posílení svého tržního podílu a zvýšení své výkonnosti. A právě v souvislosti se změnami v globálním podnikatelském prostředí se začíná od konce minulého století používat pojem mezinárodní podnikání. Do povědomí v České republice tento pojem proniká až ve dvacátém prvním století a to v souvislosti s širším zapojením českých podnikatelských subjektů do mezinárodních podnikatelského dění. Mezinárodní podnikání v sobě spojuje část strategickou, část podnikatelskou a část manažerskou. Mezinárodní podnikání je úzce spojeno s procesem internacionalizace podnikatelských aktivit a s mezinárodními strategiemi. Předkládaná publikace se zabývá problematikou mezináro dního podnikání ze tří vybraných pohledů, z pohledu strategického, z pohledu manažerského a z pohledu finančního. Pohled strategický ukazuje proces a systém tvorby mezinárodní strategie umožňující naplnění stanovených strategických cílů. Pohled manažerský představuje praktickou aplikaci stanovené mezinárodní strategie, která je prezentována základními rozhodnutími v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit a modelů internacionalizace podniků. A pohled finanční ukazuje finanční a účetní souvislosti podniků spojené s realizací mezinárodních podnikatelských aktivit. Na mezinárodní podnikání je pohlíženo nejen z pohledu obecné teoretické terminologie, ale také z pohledu praktické realizace vybraných českých podniků. V celé publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na mezinárodní podnikání českých podniků. Prezentované výsledky výzkumu ilustrují praktickou realizaci mezinárodních aktivit českých podniků a ukazují možnosti pro jiné podniky.
Czech name
Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.
Czech description
České podnikatelské subjekty byly již od první republiky pověstné svoji vysokou angažovaností na zahraničních trzích. Tento trend nadále pokračuje a navíc se v posledních letech značně zintenzivňuje. Výrazné změny v globálním podnikatelském prostředí posledních desetiletí způsobují, že mnoho podniků hledá nové strategické možnosti k posílení svého tržního podílu a zvýšení své výkonnosti. A právě v souvislosti se změnami v globálním podnikatelském prostředí se začíná od konce minulého století používat pojem mezinárodní podnikání. Do povědomí v České republice tento pojem proniká až ve dvacátém prvním století a to v souvislosti s širším zapojením českých podnikatelských subjektů do mezinárodních podnikatelského dění. Mezinárodní podnikání v sobě spojuje část strategickou, část podnikatelskou a část manažerskou. Mezinárodní podnikání je úzce spojeno s procesem internacionalizace podnikatelských aktivit a s mezinárodními strategiemi. Předkládaná publikace se zabývá problematikou mezináro dního podnikání ze tří vybraných pohledů, z pohledu strategického, z pohledu manažerského a z pohledu finančního. Pohled strategický ukazuje proces a systém tvorby mezinárodní strategie umožňující naplnění stanovených strategických cílů. Pohled manažerský představuje praktickou aplikaci stanovené mezinárodní strategie, která je prezentována základními rozhodnutími v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit a modelů internacionalizace podniků. A pohled finanční ukazuje finanční a účetní souvislosti podniků spojené s realizací mezinárodních podnikatelských aktivit. Na mezinárodní podnikání je pohlíženo nejen z pohledu obecné teoretické terminologie, ale také z pohledu praktické realizace vybraných českých podniků. V celé publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na mezinárodní podnikání českých podniků. Prezentované výsledky výzkumu ilustrují praktickou realizaci mezinárodních aktivit českých podniků a ukazují možnosti pro jiné podniky.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7400-654-8
Number of pages
224
Publisher name
C.H. Beck
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—