The Theory of Learning Regions in the Context of Measurable Indicators for the NUTS3 Level on the Example of the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000510" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000510 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0001_teorie-ucicich-se-regionu-v-kontextu-meritelnych-indikatoru-pro-uroven-nuts3-na-prikladu-ceske-republiky.php" target="_blank" >https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0001_teorie-ucicich-se-regionu-v-kontextu-meritelnych-indikatoru-pro-uroven-nuts3-na-prikladu-ceske-republiky.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2024.007" target="_blank" >10.25142/aak.2024.007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teorie učících se regionů v kontextu měřitelných indikátorů pro úroveň NUTS3 na příkladu České republiky
Original language description
Nyní velmi zdůrazňovaný termín jako znalostní ekonomika nebo Společnost 4.0 má svou věcnou paralelu v teorii učících se regionů, která se snaží vysvětlit roli znalostí, učení, inovací, spolupráce nebo technologie v ekonomické výkonnosti daného území. Schopnost ex post určit a měřit tyto faktory, chování a procesy nám dává příležitost otestovat platnost konceptu nebo teorie učících se regionů v praxi. Cílem tohoto příspěvku je identifikovat relevantní, prakticky použitelné indikátory vztahující se k teorii učících se regionů pro regionální úroveň NUTS3 a Českou republiku. Příspěvek je koncipován čistě teoreticky za účelem vytvoření schématu vstupních indikátorů určujících učící se regiony a je promítnut do kombinace zdrojů na základě vyhledávání vědeckých zdrojů a skutečné dostupnosti dat těchto indikátorů za regiony NUTS3 v ČR.
Czech name
Teorie učících se regionů v kontextu měřitelných indikátorů pro úroveň NUTS3 na příkladu České republiky
Czech description
Nyní velmi zdůrazňovaný termín jako znalostní ekonomika nebo Společnost 4.0 má svou věcnou paralelu v teorii učících se regionů, která se snaží vysvětlit roli znalostí, učení, inovací, spolupráce nebo technologie v ekonomické výkonnosti daného území. Schopnost ex post určit a měřit tyto faktory, chování a procesy nám dává příležitost otestovat platnost konceptu nebo teorie učících se regionů v praxi. Cílem tohoto příspěvku je identifikovat relevantní, prakticky použitelné indikátory vztahující se k teorii učících se regionů pro regionální úroveň NUTS3 a Českou republiku. Příspěvek je koncipován čistě teoreticky za účelem vytvoření schématu vstupních indikátorů určujících učící se regiony a je promítnut do kombinace zdrojů na základě vyhledávání vědeckých zdrojů a skutečné dostupnosti dat těchto indikátorů za regiony NUTS3 v ČR.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50701 - Cultural and economic geography
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
5-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—