All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48948624%3A_____%2F24%3AN0000001" target="_blank" >RIV/48948624:_____/24:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21110/24:00375199

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1lxnbwqri4RgCwQjwt7Eo62wy05Usd5JV/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1lxnbwqri4RgCwQjwt7Eo62wy05Usd5JV/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Radargram DZT

  • Original language description

    The software is designed for batch storage of data from measuring the degree of contamination of the rail bed by georadar scanning and their section and time evaluation. It allows detailed evaluation of files in DZT format, which contain individual scans composed of samples. After loading the file, the scans are automatically displayed in the form of a radargram, which provides the user with a visual view of the data and allows quick identification of key areas for further analysis. After visualization of the scans, the software allows detailed analysis of the data and calculation of characteristic values, on the basis of which the degree of contamination of the rail bed is subsequently determined on a scale from 1 (smallest) to 4 (largest). The calculation is performed automatically for each individual scan of the file, the results of the calculations are stored in CSV files, which can be exported for the needs of further analysis (charting, detailed analysis of the track section, etc.). Interpretation parameters describe the electromagnetic wave after the penetration of the rail bed in terms of its frequency and amplitude. The software also allows to create differential radar records. It is the automatic creation of new DZT files, which are created as a difference of two radar records of the same section at different times within the periodic measurement of the quality of the rail bed. Differential records are a suitable tool for rapid evaluation of changes in the condition of the rail bed of the measured sections.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20205 - Automation and control systems

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TITSMD006" target="_blank" >TITSMD006: Diagnostics and quality evaluation of railway substructure with the help of georadar</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TITSMD006

  • Technical parameters

    Software byl vytvořen v rámci Programu veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy (TA ČR - BETA2) s tím, že jeho jediným uživatelem bude Správa železnic, státní organizace. Software zpracovává DZT soubory - výstupy z georadaru. Využívá standardní webové prohlížeče. Součástí je návod na použití softwaru.

  • Economical parameters

    Ekonomické parametry nelze přesně vyčíslit, nicméně lze předpokládat, že zavedení software do uživatelské praxe přinese významné zefektivnění dosavadní praxe hodnocení znečištění kolejového lože u Správy železnic, s.o. Aplikace softwaru umožní zpracování mapy se zobrazením míry znečištění kolejového lože v celé železniční síti v ČR průběžně sledované georadarem umístěným na měřicím vozu. Software umožňuje detailní hodnocení kolejového lože ve vybrané poloze s krokem 0,25 m, čímž může významně šetřit náklady i čas, neboť nebude třeba provádět kopané sondy a vyhodnocovat odebrané vzorky kameniva. Náklady na zavedení software do praktického užití u Správy železnic, s.o., by měly být minimální, včetně propojení s již stávajícím informačním systémem PSST.

  • Owner IČO

    48948624

  • Owner name

    G IMPULS Praha spol. s r.o.