All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for the evaluation of the degree of contamination of the rail bed based on time-lapse ground-penetrating radar scanning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375198" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375198 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Metodika-pro-hodnoceni-stupne-znecisteni-kolejoveh?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky" target="_blank" >https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Metodika-pro-hodnoceni-stupne-znecisteni-kolejoveh?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro hodnocení stupně znečištění kolejového lože na základě časosběrného skenování georadarem

  • Original language description

    Cílem metodiky je stanovení postupu pro hodnocení stupně znečištění kolejového lože na základě jednorázových i opakovaných měření pomocí geologického radaru. Metodika vychází z dosavadní praxe použití geologického radaru v rámci Správy železnic, s.o., s tím, že významně rozšiřuje možnosti využití naměřených dat pro optimalizaci údržby kolejového lože. Geologický radar je umístěn na speciálním měřicím voze pro hodnocení parametrů železničního spodku. Předpokládaná rychlost měřicího vozu při měření je do 80 km/h. Výstupem metodiky je stanovení limitů pro kategorizaci míry znečištění kolejového lože do 4 stupňů závažnosti a doporučení následných opatření při údržbě kolejového lože.

  • Czech name

    Metodika pro hodnocení stupně znečištění kolejového lože na základě časosběrného skenování georadarem

  • Czech description

    Cílem metodiky je stanovení postupu pro hodnocení stupně znečištění kolejového lože na základě jednorázových i opakovaných měření pomocí geologického radaru. Metodika vychází z dosavadní praxe použití geologického radaru v rámci Správy železnic, s.o., s tím, že významně rozšiřuje možnosti využití naměřených dat pro optimalizaci údržby kolejového lože. Geologický radar je umístěn na speciálním měřicím voze pro hodnocení parametrů železničního spodku. Předpokládaná rychlost měřicího vozu při měření je do 80 km/h. Výstupem metodiky je stanovení limitů pro kategorizaci míry znečištění kolejového lože do 4 stupňů závažnosti a doporučení následných opatření při údržbě kolejového lože.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TITSMD006" target="_blank" >TITSMD006: Diagnostics and quality evaluation of railway substructure with the help of georadar</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TITSMD006-V2

  • Regulation ID

    Č. j.: MD-2899/2024-730/46

  • Technical parameters

    Nově navrhované řešení je založeno na kontinuálním měření kolejového lože prostřednictvím unifikovaného systému umístění radarových antén na specializovaném měřicím voze, přičemž měření může být prováděno při rychlosti jízdy až 80 km/h. Získaný rozsáhlý soubor dat je následně poloautomaticky vyhodnocen prostřednictvím vyvinutého software a na základě detailního hodnocení georadarových skenů kameniva kolejového lože je provedeno zatřídění vybraného úseku trati o délce 20 m, 200 m či 2 000 m do jednoho ze 4 klasifikačních stupňů znečištění kolejového lože.

  • Economical parameters

    Ekonomické aspekty nelze přesně vyčíslit, nicméně lze předpokládat významné úspory v efektivnějším nakládání s životností kolejového lože a při provádění stávajících kopaných sond a hodnocení odebraných vzorků v akreditovaných laboratořích. Navíc dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu na tratích vlivem včasné diagnostiky rizikových úseků tratí (např. vysoká míra znečištění kolejového lože). Dalším přínosem bude postupná tvorba a zkvalitňování báze dat za celou železniční síť v ČR, která umožní další zefektivnění údržby v návaznosti na komplementární údaje o kvalitě železničního svršku a spodku získané prostřednictvím diagnostických prostředků. Náklady na zavedení Metodiky do praxe lze odhadnout na cca 3,5 milionu Kč (doplnění radarového vybavení pro Správu železnic, s.o., cca 1,5 milionu Kč, úpravy měřicího vozu v souvislosti s instalací radarových antén cca 2 miliony Kč).

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Date of certification

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel