Magnetic levitation models using FEM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F07%3A00000142" target="_blank" >RIV/49777513:23210/07:00000142 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Magnetic levitation models using FEM
Original language description
This contribution deals with modeling and simulation of magnetic levitation. Simulation of various types of active magnetic bearings (with different number of poles) is described. The paper also deals with simulation of a simple model of MAGLEV vehicle based on levitation of HTS above a track with permanent magnets. Several tracks are studied with the goal to make an optimal design of such vehicle. Numerical simulations were done in Comsol Multiphysics software.
Czech name
Modelování magnetické levitace s využitím MKP
Czech description
Příspěvek se zabývá modelováním a simulací magnetické levitace. Je popsána simulace různých typů aktivních magnetických ložisek (s různým počtem pólů). Příspěvek se také zabývá simulací jednoduchého modelu MAGLEV vozidla, založeném na levitaci HTS nad dráhou z permanentních magnetů. Několik drah bylo studováno za učelem optimálního návrhu vozidla. Numerické simulace byly prováděny v Comsol Multiphysics.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BM - Solid-state physics and magnetism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CADAM 2007
ISBN
978-953-7142-24-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
5-6
Publisher name
Zigo
Place of publication
Rijeka
Event location
Pula, Chorvatsko
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—