All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Key performance indicators of Corporate Social Responsibility : tools of company management, performance measurement and competitiveness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F08%3A00500740" target="_blank" >RIV/49777513:23210/08:00500740 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Key performance indicators of Corporate Social Responsibility : tools of company management, performance measurement and competitiveness

  • Original language description

    Corporate Social Responsibility programmes are based on three fundamental principles. They are: economic, social and environmental. Voluntary CSR contributes to long-term company prosperity. Corporate Social Responsibility (CSR) relates not only to successful enterprise but also means considering social and environmental aspects. Corporations must include social and environmental aspects in the activities which lead towards making a profit. Corporate Social Responsibility positively affects the whole ofsociety and regulates its impact on the environment. Communication and dialogue with the stakeholders are the key factors leading towards long-term success.

  • Czech name

    Klíčové ukazatele Corporate Social Responsibility ? nástroje řízení společnosti, měření a řízení výkonnosti a konkurenceschopnosti

  • Czech description

    Koncept Corporate Social Responsibility je založen na třech základních principech, ekonomickém, sociálním a environmentálním. Dobrovolnost konceptu Corporate Social Responsibility přináší společnosti dlouhodobou prosperitu. Corporate Social Responsibility neznamená pouze úspěšné podnikání, ale je také zaměřena na sociální a environmentální aspekty podnikání. Společnosti musí sociální a environmentální aspekty zahrnout do svých podnikatelských aktivit. Corporate Social Responsibility pozitivně ovlivňujecelou společnost, reguluje dopady na životní prostředí. Komunikace a dialog se stakeholdery je klíčovým faktorem, který vede k dlouhodobému úspěchu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JP - Industrial processes and processing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MITIP 2008

  • ISBN

    978-80-7043-738-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 14, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article