All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Traction undercarriage for tramway vehicles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F14%3A43923657" target="_blank" >RIV/49777513:23210/14:43923657 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html" target="_blank" >http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Trakční podvozek pro tramvajová vozidla

  • Original language description

    Rám trakčního tramvajového podvozku je tvořen pouze hlavním příčníkem. Příčník se skládá ze svařovaného skříňového průřezu, na kterém je umístěn trakční motor vně rámu na konzole. Součástí konzoly hlavního příčníku je závěs pro zavěšení převodovky. Na podvozjku je použito standardní dvojkolí s menšími koly, která umožňuje lepší jízdní vlastnosti. Vedení dvojkolí tvoří dva páry listových pružin, uložené otočně na hlavním příčníku a ložiskovém domku. Pružiny jsou paralelně řazené nad sebou a zároveň tvoříprimární vypružení, které nepotřebuje paralelní tlumiče díky tření mezi listy. Tímto uspořádáním odpadají podélníky rámu podvozku. Listové pružiny jsou uprostřed spojeny ojničkami, které jsou uloženy na čepech objímky listové pružiny. Součástí primárního vypružení je úhlová páka, díky které se listové pružiny chovají jako převislé nosníkyna dvou podporách, které umožňují pružení. Přenos příčných sil je zajištěň pomocí zkřížených táhel mezi ložiskovým domkem a hlavním příčníkem. Táhla js

  • Czech name

    Trakční podvozek pro tramvajová vozidla

  • Czech description

    Rám trakčního tramvajového podvozku je tvořen pouze hlavním příčníkem. Příčník se skládá ze svařovaného skříňového průřezu, na kterém je umístěn trakční motor vně rámu na konzole. Součástí konzoly hlavního příčníku je závěs pro zavěšení převodovky. Na podvozjku je použito standardní dvojkolí s menšími koly, která umožňuje lepší jízdní vlastnosti. Vedení dvojkolí tvoří dva páry listových pružin, uložené otočně na hlavním příčníku a ložiskovém domku. Pružiny jsou paralelně řazené nad sebou a zároveň tvoříprimární vypružení, které nepotřebuje paralelní tlumiče díky tření mezi listy. Tímto uspořádáním odpadají podélníky rámu podvozku. Listové pružiny jsou uprostřed spojeny ojničkami, které jsou uloženy na čepech objímky listové pružiny. Součástí primárního vypružení je úhlová páka, díky které se listové pružiny chovají jako převislé nosníkyna dvou podporách, které umožňují pružení. Přenos příčných sil je zajištěň pomocí zkřížených táhel mezi ložiskovým domkem a hlavním příčníkem. Táhla js

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0093" target="_blank" >ED2.1.00/03.0093: Regional Technological Institute - RTI</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    27595

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence