Traction undercarriage for tramway vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F14%3A43923657" target="_blank" >RIV/49777513:23210/14:43923657 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html" target="_blank" >http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trakční podvozek pro tramvajová vozidla
Original language description
Rám trakčního tramvajového podvozku je tvořen pouze hlavním příčníkem. Příčník se skládá ze svařovaného skříňového průřezu, na kterém je umístěn trakční motor vně rámu na konzole. Součástí konzoly hlavního příčníku je závěs pro zavěšení převodovky. Na podvozjku je použito standardní dvojkolí s menšími koly, která umožňuje lepší jízdní vlastnosti. Vedení dvojkolí tvoří dva páry listových pružin, uložené otočně na hlavním příčníku a ložiskovém domku. Pružiny jsou paralelně řazené nad sebou a zároveň tvoříprimární vypružení, které nepotřebuje paralelní tlumiče díky tření mezi listy. Tímto uspořádáním odpadají podélníky rámu podvozku. Listové pružiny jsou uprostřed spojeny ojničkami, které jsou uloženy na čepech objímky listové pružiny. Součástí primárního vypružení je úhlová páka, díky které se listové pružiny chovají jako převislé nosníkyna dvou podporách, které umožňují pružení. Přenos příčných sil je zajištěň pomocí zkřížených táhel mezi ložiskovým domkem a hlavním příčníkem. Táhla js
Czech name
Trakční podvozek pro tramvajová vozidla
Czech description
Rám trakčního tramvajového podvozku je tvořen pouze hlavním příčníkem. Příčník se skládá ze svařovaného skříňového průřezu, na kterém je umístěn trakční motor vně rámu na konzole. Součástí konzoly hlavního příčníku je závěs pro zavěšení převodovky. Na podvozjku je použito standardní dvojkolí s menšími koly, která umožňuje lepší jízdní vlastnosti. Vedení dvojkolí tvoří dva páry listových pružin, uložené otočně na hlavním příčníku a ložiskovém domku. Pružiny jsou paralelně řazené nad sebou a zároveň tvoříprimární vypružení, které nepotřebuje paralelní tlumiče díky tření mezi listy. Tímto uspořádáním odpadají podélníky rámu podvozku. Listové pružiny jsou uprostřed spojeny ojničkami, které jsou uloženy na čepech objímky listové pružiny. Součástí primárního vypružení je úhlová páka, díky které se listové pružiny chovají jako převislé nosníkyna dvou podporách, které umožňují pružení. Přenos příčných sil je zajištěň pomocí zkřížených táhel mezi ložiskovým domkem a hlavním příčníkem. Táhla js
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0093" target="_blank" >ED2.1.00/03.0093: Regional Technological Institute - RTI</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
27595
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence