The frame and suspension primary narrow-track tram bogie
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43931640" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43931640 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rám a primární vypružení úzkorozchodného tramvajového podvozku
Original language description
Rám podvozku je tvořen dvojicí příčníků, spojených podélníky, které přecházejí v konzoly primárního vypružení a vedení dvojkolí. Nestandardní primární vypružení a vedení dvojkolí tvoří dvojice lisových pružnic. Pružnice jsou jedním okem ukotveny v konzolách vypružení, druhým na ložiskové skříni. Opasek uprostřed listové pružnice se opírá o rám podvozku. Na rámu jsou také vytvořeny konzoly pro zavěšení trakčního motoru a převodovky. Výhodou tohoto řešení je úspora hmotnosti na rámu podvozku 150 kg proti standardnímu řešení.
Czech name
Rám a primární vypružení úzkorozchodného tramvajového podvozku
Czech description
Rám podvozku je tvořen dvojicí příčníků, spojených podélníky, které přecházejí v konzoly primárního vypružení a vedení dvojkolí. Nestandardní primární vypružení a vedení dvojkolí tvoří dvojice lisových pružnic. Pružnice jsou jedním okem ukotveny v konzolách vypružení, druhým na ložiskové skříni. Opasek uprostřed listové pružnice se opírá o rám podvozku. Na rámu jsou také vytvořeny konzoly pro zavěšení trakčního motoru a převodovky. Výhodou tohoto řešení je úspora hmotnosti na rámu podvozku 150 kg proti standardnímu řešení.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TG02010011" target="_blank" >TG02010011: Promoting commercial opportunities of UWB</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FV007/2017/21200
Numerical identification
FV007/2017/21200
Technical parameters
Funkční vzorek je výsledkem řešení projektu "Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla. Bližší informace u Doc. Ing. Petra Hellera, CSc., pheller@rti.zcu.cz, tel.: 377 638 259.
Economical parameters
Funkční vzorek je výsledkem řešení projektu "Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla". Bližší informace u Doc. Ing. Petra Hellera, CSc., pheller@rti.zcu.cz, tel.: 377 638 259.
Application category by cost
—
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—