Rail vehicle bogie
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926292" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926292 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podvozek kolejového vozidla
Original language description
Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.
Czech name
Podvozek kolejového vozidla
Czech description
Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
28704
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence