All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Rail vehicle bogie

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926292" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podvozek kolejového vozidla

  • Original language description

    Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.

  • Czech name

    Podvozek kolejového vozidla

  • Czech description

    Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    28704

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence