Validation of Polyurethane Foam Crash Behavior
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43930623" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43930623 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Validace vlastností PUR pěnového materiálu
Original language description
Mechanické vlastnosti polymerových pěn při pokojové teplotě byly hodnoceny různými autory s použitím experimentů při statickém a rázovém zatížení. Výsledky těchto studií jsou k dispozici v literatuře. Pěnové součásti jsou považovány za důležité prvky interiérů vozidel, které mohou ochránit cestující před následky agresivního zpomalení postupnou a kontrolovanou absorpcí energie. Tento způsob pohlcení deformační energie umožňuje udržet kontaktní sílu pod bezpečným limitem. Poranění z pohledu sekundární kolize cestujících je způsobeno nárazem části těla do prvku interiéru. V případě kolize cestujícího s pěnovými prvky sedadla je klíčový popis chování těchto poddajných částí interiéru. Chování těchto částí je rovněž významné při virtuálním pozicování modelu figuríny, které musí odpovídat pozici při reálném experimentu. Mechanické vlastnosti poddajných prvků sedadla jsou obtížně zjistitelné. Jedná se zde o čalouněné části vyrobené z PUR pěny, které jsou předepnuté krycí vrstvou. Většina studií se zabývá sledováním vlastností samotných pěnových materiálů. Proto je obtížné definovat vlastnosti skutečného sedadla pro simulaci kolize z pohledu interiéru. Validaci pěnového materiálu s krycí vrstvou prostřednictvím porovnání výpočtů s experimenty se věnuje tento článek.
Czech name
Validace vlastností PUR pěnového materiálu
Czech description
Mechanické vlastnosti polymerových pěn při pokojové teplotě byly hodnoceny různými autory s použitím experimentů při statickém a rázovém zatížení. Výsledky těchto studií jsou k dispozici v literatuře. Pěnové součásti jsou považovány za důležité prvky interiérů vozidel, které mohou ochránit cestující před následky agresivního zpomalení postupnou a kontrolovanou absorpcí energie. Tento způsob pohlcení deformační energie umožňuje udržet kontaktní sílu pod bezpečným limitem. Poranění z pohledu sekundární kolize cestujících je způsobeno nárazem části těla do prvku interiéru. V případě kolize cestujícího s pěnovými prvky sedadla je klíčový popis chování těchto poddajných částí interiéru. Chování těchto částí je rovněž významné při virtuálním pozicování modelu figuríny, které musí odpovídat pozici při reálném experimentu. Mechanické vlastnosti poddajných prvků sedadla jsou obtížně zjistitelné. Jedná se zde o čalouněné části vyrobené z PUR pěny, které jsou předepnuté krycí vrstvou. Většina studií se zabývá sledováním vlastností samotných pěnových materiálů. Proto je obtížné definovat vlastnosti skutečného sedadla pro simulaci kolize z pohledu interiéru. Validaci pěnového materiálu s krycí vrstvou prostřednictvím porovnání výpočtů s experimenty se věnuje tento článek.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Development of Regional Technological Institute</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
110-115
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—