ComplexTrans: Cooperation not Competition is the best way ahead for railways and roads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43958610" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43958610 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ComplexTrans: spolupráce železnice a silnice je prospěšnější než jejich konkurence
Original language description
Stávající pozemní doprava nemůže uspokojit své budoucí požadavky. Přeplněné dálnice, přeplněná města, nebezpečné emise, dopravní nehody, zpoždění, drahé železnice. Hledá se řešení pro přenos velké části osobní a zejména nákladní dopravy na (vysokorychlostní) železnici a pro přechod na elektromobility, sdílení automobilů, 5G-konektivitu, autonomní jízdu, MaaS-koordinaci dopravy, řešení typu Hyperloop . Všechna tato řešení však mají jiné problémy a omezení. Řešení se nehledají tam, kde skutečně existují - ve vzájemném přizpůsobování silničních a železničních vozidel a jejich hluboké spolupráci. Projekt ComplexTrans ukazuje, že pouhé přizpůsobení rozměrů a funkcí silničních a kolejových vozidel může eliminovat (alespoň podstatně omezit) všechny problémy stávající pozemní dopravy, což má za následek - dostatek parkovacích míst, sníženou hustotu provozu ve městech i mimo ně, elektromobily s neomezeným doletem a levnějším než standardní auta, levnější a snadno dostupné dobíjení baterií, autonomní jízda, samofinancování železniční dopravy, přeprava meziměstské nákladní dopravy na železnici, nahrazení části kontinentální letecké dopravy a mnoho dalších.
Czech name
ComplexTrans: spolupráce železnice a silnice je prospěšnější než jejich konkurence
Czech description
Stávající pozemní doprava nemůže uspokojit své budoucí požadavky. Přeplněné dálnice, přeplněná města, nebezpečné emise, dopravní nehody, zpoždění, drahé železnice. Hledá se řešení pro přenos velké části osobní a zejména nákladní dopravy na (vysokorychlostní) železnici a pro přechod na elektromobility, sdílení automobilů, 5G-konektivitu, autonomní jízdu, MaaS-koordinaci dopravy, řešení typu Hyperloop . Všechna tato řešení však mají jiné problémy a omezení. Řešení se nehledají tam, kde skutečně existují - ve vzájemném přizpůsobování silničních a železničních vozidel a jejich hluboké spolupráci. Projekt ComplexTrans ukazuje, že pouhé přizpůsobení rozměrů a funkcí silničních a kolejových vozidel může eliminovat (alespoň podstatně omezit) všechny problémy stávající pozemní dopravy, což má za následek - dostatek parkovacích míst, sníženou hustotu provozu ve městech i mimo ně, elektromobily s neomezeným doletem a levnějším než standardní auta, levnější a snadno dostupné dobíjení baterií, autonomní jízda, samofinancování železniční dopravy, přeprava meziměstské nákladní dopravy na železnici, nahrazení části kontinentální letecké dopravy a mnoho dalších.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů