Increasing fatigue strength and fatigue life by application of HFMI technology for welded components large thickness materials for rolling stocks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F22%3A43967463" target="_blank" >RIV/49777513:23210/22:43967463 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62623753:_____/22:N0000006
Result on the web
<a href="https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html" target="_blank" >https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Original language description
Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním.
Czech name
Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Czech description
Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010364" target="_blank" >FW01010364: Application of high frequency mechanical vibration for increasing fatigue strength and durability of welded joints of rail vehicle components</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
OT009/2022/21200
Numerical identification
FW01010364-V4
Technical parameters
Aplikace metody HFMI zvyšuje provozní pevnost a životnost svařovaných uzlů v závislosti na použitím základním materiálu svařovaného uzlu. Po aplikaci metody HFMI byla pevností třída FAT zvýšena 10 % pro ocel S355, o 20 % pro ocel S550 a o 30 % pro ocel 1.4162. Uzavřená smlouva o účasti na řešení projektu: SML/2100/0018/20. Bližší informace Ing. Miloslava Kepky, Ph.D., Západočeská univerzita v Plzni, Univerzitní 22, 301 00 Plzeň, Tel.: 377 63 8736, e-mail: kepkami1@rti.zcu.cz.
Economical parameters
Aplikace technologie HFMI umožní zvýšení pevnosti kritických uzlů kolejových vozidel a umožní aplikaci vysokopevnostních ocelí. Tím dojde k odlehčení konstrukce z čehož plynou snížené provozní náklady a též snížené emise CO2.
Application category by cost
—
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni; Škoda Transportation a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html