Increasing fatigue strength and fatigue life by application of HFMI technology for welded components large thickness materials for rolling stocks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F22%3AN0000006" target="_blank" >RIV/62623753:_____/22:N0000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Original language description
Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním.
Czech name
Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010364" target="_blank" >FW01010364: Application of high frequency mechanical vibration for increasing fatigue strength and durability of welded joints of rail vehicle components</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
OT009/2022/21200
Numerical identification
OT009/2022/21200
Technical parameters
Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI a porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním. Zkušební tělesa byla vyrobena a pro testování dodána firmou ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Výsledky byly doplněny metalografií, fraktografií a měřením mikrotvrdosti. Vyhodnocení výsledků probíhalo v souladu s dokumenty a doporučením mezinárodního svářečského institutu. Výsledky zkoušek prokazují zvýšení únavou třídy FAT při aplikaci metody HFMI o minimálně 10 % pro ocel S355, dále zvýšení o 20 % pro ocel S550 a zvýšení o 30 % pro ocel 1.4162. Kontaktní osoba: Ing. Jaroslav Brodský tel: +420 734 351 476 email: jaroslav.brodsky@skodagroup.com Ing, Miloslav Kepka, Ph.D. Kontaktní tel.: 37763 8736 kepkami1@rti.zcu.cz
Economical parameters
Komercionalizace výsledku bude probíhat v souladu s plánovanými cíli po dokončení realizace projektu „Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk“.
Application category by cost
—
Owner IČO
62623753
Owner name
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—