All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of creating gradient contact surfaces of rails

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F24%3A43975185" target="_blank" >RIV/49777513:23210/24:43975185 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216275:25510/24:39922590

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika tvorby gradientních kontaktních povrchů kolejnic

  • Original language description

    Metodika je předurčena k využití v oblasti železniční dopravy pro novovýrobu i opravy kolejnic v úsecích železničních tratí se zvýšeným provozním namáháním. Tzn. úseky s malými poloměry, ve kterých dochází k vysokým skluzovým a silovým účinkům v kontaktu kol s kolejnicemi a také v oblasti železničních zhlaví, jak samotných výhybek, tak oblouků odbočných kolejí. Metodiku lze využít také ve vybraných úsecích tramvajových tratí např. v zástavbě koleje do pozemní komunikace.

  • Czech name

    Metodika tvorby gradientních kontaktních povrchů kolejnic

  • Czech description

    Metodika je předurčena k využití v oblasti železniční dopravy pro novovýrobu i opravy kolejnic v úsecích železničních tratí se zvýšeným provozním namáháním. Tzn. úseky s malými poloměry, ve kterých dochází k vysokým skluzovým a silovým účinkům v kontaktu kol s kolejnicemi a také v oblasti železničních zhlaví, jak samotných výhybek, tak oblouků odbočných kolejí. Metodiku lze využít také ve vybraných úsecích tramvajových tratí např. v zástavbě koleje do pozemní komunikace.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK02000177" target="_blank" >CK02000177: Predictive maintenance of the rail traffic routes</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    CK02000177-V10

  • Regulation ID

    MD-2899/2024-730/48

  • Technical parameters

    Uvedeným postupem je dosaženo zvýšení provozní odolnosti kontaktní plochy kolejnicového profilu, proti adhezivně-abrazivnímu opotřebení a zejména odolnosti proti iniciaci kontaktně-únavových trhlin. Prodloužení doby do iniciace únavových trhlin je zároveň spojeno s podstatným zvýšením odolnosti proti náhlému porušení kolejnicových profilů. MD-2899/2024-730/48. Smlouva o využití výsledků ze dne 9.10.2024 číslo: 2100/0116/24.

  • Economical parameters

    Zvýšení životnosti nově vkládaných kolejnic do koleje, respektive již provozovaných a podle této metodiky opravených kolejnic, aniž by se snížila životnost kol kolejových vozidel;Významná úspora spočívá také v tom, že samotný technologický postup navařování plazmou opotřebených, nebo kontaktní únavou poškozených kolejnic, je oproti stávajícím technologiím oprav podstatně méně energeticky i materiálově náročný,což má za následek značné finanční úspory.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy České republiky

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů