The drive with medium frequency transformer and matrix converter - Input filter parameters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43899290" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43899290 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohon se středofrekvenčním transformátorem a maticovým měničem - parametry vstupního filtru
Original language description
V dnešní době je v moderních vozidlech střídavé železniční trakce používáno zapojení se vstupním filtrem na vstupu trakčního transformátoru a s pulsním usměrňovačem, SS meziobvodem a střídačem s trakčními motory na výstupu. Pro použití tohoto vozidla prosousední zahraniční sítě je vyžadován velký těžký transformátor pracující na frekvenci 16,7Hz. Hmotnost transformátoru je možno snížit zvýšením frekvence napájecího napětí. To lze realizovat přidáním měniče frekvence na vstupní vysokonapěťovou stranu transformátoru. Při dnešních prvcích na max 6,5kV tak vychází cca 13 měničů v sériovém spojení. Lze použít nepřímé měniče s pulsním usměrňovačem, maticové měniče, nebo víceúrovňové měniče. Tento příspěvek se zabývá variantou s maticovými měniči. Koncepce modelu je vstupní LC filtr - 2 moduly 1f maticových měničů v sériovém uspořádání - středofrekvenční transformátor - 1f pulsní usměrňovač - 3f střídač - 3f motor. Další část je věnována analýze parametrů prvků vstupního filtru maticového mě
Czech name
Pohon se středofrekvenčním transformátorem a maticovým měničem - parametry vstupního filtru
Czech description
V dnešní době je v moderních vozidlech střídavé železniční trakce používáno zapojení se vstupním filtrem na vstupu trakčního transformátoru a s pulsním usměrňovačem, SS meziobvodem a střídačem s trakčními motory na výstupu. Pro použití tohoto vozidla prosousední zahraniční sítě je vyžadován velký těžký transformátor pracující na frekvenci 16,7Hz. Hmotnost transformátoru je možno snížit zvýšením frekvence napájecího napětí. To lze realizovat přidáním měniče frekvence na vstupní vysokonapěťovou stranu transformátoru. Při dnešních prvcích na max 6,5kV tak vychází cca 13 měničů v sériovém spojení. Lze použít nepřímé měniče s pulsním usměrňovačem, maticové měniče, nebo víceúrovňové měniče. Tento příspěvek se zabývá variantou s maticovými měniči. Koncepce modelu je vstupní LC filtr - 2 moduly 1f maticových měničů v sériovém uspořádání - středofrekvenční transformátor - 1f pulsní usměrňovač - 3f střídač - 3f motor. Další část je věnována analýze parametrů prvků vstupního filtru maticového mě
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interaction of power electronics systems with their environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů