Direct Torque Control of Permanent Magnet Synchronous Motor -- Comparison of full model and reduced model EKF
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43923114" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43923114 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s využitím Kalmanova filtru -- porovnání plného a redukovaného modelu
Original language description
Cílem článku je studium použití rozšířeného Kalmanova filtru (EKF) pro bezsenzorové řízení pohonu synchronního motoru s permanentními magnety (PMSM) řízenými pomocí přímého řízení momentu (DTC). V porovnání s vektorovým řízením, DTC požaduje mnohem menšívzorkovací periodu. Jedním z hlavních problémů EKF je minimalizace výpočetního času. Redukce výpočetního času je dosaženo použitím vektoru stavu s pouze dvěmi proměnnými, rychlost rotoru a jeho poloha. Toto použití Kalmanova filtru je známo jako redukovaný Kalmanův filtr. V této zprávě je dokázáno, že redukovaný model dosahuje stejných vlastností jako plný model EKF a současně snižuje výpočetní náročnost celého algoritmu. Snížení výpočetního času je velmi výhodné pro použití s nízkou vzorkovací periodou DTC. Byli provedeny simulace a experimenty přímého řízení momentu s redukovaným Kalmanovým filtrem.
Czech name
Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s využitím Kalmanova filtru -- porovnání plného a redukovaného modelu
Czech description
Cílem článku je studium použití rozšířeného Kalmanova filtru (EKF) pro bezsenzorové řízení pohonu synchronního motoru s permanentními magnety (PMSM) řízenými pomocí přímého řízení momentu (DTC). V porovnání s vektorovým řízením, DTC požaduje mnohem menšívzorkovací periodu. Jedním z hlavních problémů EKF je minimalizace výpočetního času. Redukce výpočetního času je dosaženo použitím vektoru stavu s pouze dvěmi proměnnými, rychlost rotoru a jeho poloha. Toto použití Kalmanova filtru je známo jako redukovaný Kalmanův filtr. V této zprávě je dokázáno, že redukovaný model dosahuje stejných vlastností jako plný model EKF a současně snižuje výpočetní náročnost celého algoritmu. Snížení výpočetního času je velmi výhodné pro použití s nízkou vzorkovací periodou DTC. Byli provedeny simulace a experimenty přímého řízení momentu s redukovaným Kalmanovým filtrem.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Control and Parameter Identification of AC Electric Drives under Critical Operating Conditions</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů