Experimental verification of means for identification of abnormal
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F19%3A43957170" target="_blank" >RIV/49777513:23220/19:43957170 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče
Original language description
Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující "kvalitu" jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.
Czech name
Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče
Czech description
Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující "kvalitu" jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
1
Place of publication
—
Publisher/client name
ŠKODA AUTO a.s.
Version
—