All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experimental verification of means for identification of abnormal

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F19%3A43957170" target="_blank" >RIV/49777513:23220/19:43957170 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče

  • Original language description

    Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující &quot;kvalitu&quot; jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.

  • Czech name

    Experimentální ověření prostředků pro identifikaci nestandardního chování řidiče

  • Czech description

    Tato výzkumná zpráva se ve své prvé části zabývá experimentálním ověřením metod statistické analýzy chování řidiče s využitím informací o poloze volantu a pedálů. Velmi důležitou roli má vybudování simulátoru, který umožní dodržení přesně definovaných podmínek při získávání rozsáhlého souboru dat, což umožní jejich porovnání. Jako testované osoby slouží studenti fakulty. Statistickým zpracováním dat se získávají hodnoty charakterizující &quot;kvalitu&quot; jízdy – jízdu nervózní nebo naopak pohodovou. Ve druhé části je pomocí senzorů sledována poloha hlavy řidiče, která by při určitých pozicích detekovala náhlý spánek, případně ale také náhlou nevolnost, záchvat nebo mdloby. Systém je založen na dvou senzorech, které měří vzdálenost objektu pomocí infračerveného paprsku. Tyto senzory vzdálenosti nijak neobtěžují řidiče. Pro detekci pohybu a komfortu řidiče je systém doplněn dvěma tlakovými senzory, které jsou umístěny na sedadle řidiče a umožňují detekci jeho pohybů. Je popsán elektronický systém, dále příklady měření a nakonec některé možnosti vyhodnocení výsledků.

Classification

  • Type

    V<sub>souhrn</sub> - Summary research report

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Number of pages

    1

  • Place of publication

  • Publisher/client name

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Version