All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of a Mentor in a Clinical Setting

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23310%2F21%3A43963488" target="_blank" >RIV/49777513:23310/21:43963488 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role sestry mentorky v klinickém prostředí

  • Original language description

    Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.

  • Czech name

    Role sestry mentorky v klinickém prostředí

  • Czech description

    Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30307 - Nursing

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů