The Role of a Mentor in a Clinical Setting
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23310%2F21%3A43963488" target="_blank" >RIV/49777513:23310/21:43963488 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role sestry mentorky v klinickém prostředí
Original language description
Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.
Czech name
Role sestry mentorky v klinickém prostředí
Czech description
Všeobecné sestry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání studentů zdravotnických oborů. Součástí vysokoškolského vzdělávání všeobecných sester, které se řídí platnými předpisy, je výuka odborné klinické praxe ve zdravotnických zařízení pod vedením mentorů. Výuka vedená mentory, odborníky z praxe, je výhodná nejen pro studenty, kteří vítají individuální přístup, ale i pro mentory v rámci jejich osobního rozvoje a uplatnění. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního šetření. Sběr dat bude proveden formou dotazníkového šetření. Výzkumné soubory budou dva. Studenti FZS ZČU 2. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka a mentorky na vybraných oddělení konkrétního poskytovatele zdravotnických služeb.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
30307 - Nursing
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů