Teaching a foreign language for specific purposes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43922945" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43922945 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka cizího jazyka pro specifické účely
Original language description
V souvislosti s potřebou cizojazyčné odborné komunikace lze konstatovat, že tato potřeba vždy zaujímala a zaujímá i nadále velmi důležité místo v kontextu jazykového vzdělávání. Potřeba odborné jazykové přípravy se netýká pouze dospělých osob, které jsousoučástí pracovního trhu, ale je výzvou již pro oblast sekundárního a terciálního vzdělávání, které pro trh práce předem vybavuje své budoucí absolventy. Cíle a principy výuky cizích jazyků v rámci českého školství jsou obecně definovány v souladu s požadavky cizojazyčného vzdělávání, které pro země Evropské unie formuluje Společný evropský referenční rámec. Ten vedle potřeby všeobecného jazykového vzdělávání klade velký důraz také na potřebu výuky odborného jazyka. Vyplývá z něj, že vyšší kvality jazykového vzdělávání (všeobecného či odborného) bude dosaženo pouze zapojením takových vzdělávacích programů, které budou plně odpovídat požadavkům a potřebám evropské společnosti. Studenti středních a vysokých škol by tak měli být podle toh
Czech name
Výuka cizího jazyka pro specifické účely
Czech description
V souvislosti s potřebou cizojazyčné odborné komunikace lze konstatovat, že tato potřeba vždy zaujímala a zaujímá i nadále velmi důležité místo v kontextu jazykového vzdělávání. Potřeba odborné jazykové přípravy se netýká pouze dospělých osob, které jsousoučástí pracovního trhu, ale je výzvou již pro oblast sekundárního a terciálního vzdělávání, které pro trh práce předem vybavuje své budoucí absolventy. Cíle a principy výuky cizích jazyků v rámci českého školství jsou obecně definovány v souladu s požadavky cizojazyčného vzdělávání, které pro země Evropské unie formuluje Společný evropský referenční rámec. Ten vedle potřeby všeobecného jazykového vzdělávání klade velký důraz také na potřebu výuky odborného jazyka. Vyplývá z něj, že vyšší kvality jazykového vzdělávání (všeobecného či odborného) bude dosaženo pouze zapojením takových vzdělávacích programů, které budou plně odpovídat požadavkům a potřebám evropské společnosti. Studenti středních a vysokých škol by tak měli být podle toh
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů