All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Spartan Aristocracy. The Elite Against all.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43922969" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43922969 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.sav.sk/journals/uploads/10301102Susta%20-%20Parizkova%20-%20OK.pdf" target="_blank" >http://www.sav.sk/journals/uploads/10301102Susta%20-%20Parizkova%20-%20OK.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sparťanská šlechta. Elita proti všem.

  • Original language description

    Identita je formována jako individuální biografie zakotvená v sociálním a historickém kontextu. Identita fotbalového fanouška je ovlivňována dvěma dimenzemi. Je definována příslušností ke konkrétnímu fotbalovému klubu a procesem vytváření hranic mezi "my" a "oni". V této studii analyzujeme identitu fotbalových fanoušků a význam labelu konkrétního fotbalového klubu během jejího formování. Základem k této studii byl etnografický výzkum fanoušků fotbalového klubu AC Sparta Praha. Ukazujeme, jak je identitafanouška vyjadřována skrze jednání a symbolickou deklaraci příslušnosti k fotbalovému klubu. Sparťan je osoba, která aktivně a intenzivně podporuje fotbalový tým a vytváří atmosféru na fotbalovém stadionu. Takto vymezená identita zároveň obsahuje elitářské pojetí sebe sama, a to navzdory existujícímu stigmatu sparťanských fotbalových fanoušků. Hranice definování těch druhých jsou vytvářeny v několika dimenzích.

  • Czech name

    Sparťanská šlechta. Elita proti všem.

  • Czech description

    Identita je formována jako individuální biografie zakotvená v sociálním a historickém kontextu. Identita fotbalového fanouška je ovlivňována dvěma dimenzemi. Je definována příslušností ke konkrétnímu fotbalovému klubu a procesem vytváření hranic mezi "my" a "oni". V této studii analyzujeme identitu fotbalových fanoušků a význam labelu konkrétního fotbalového klubu během jejího formování. Základem k této studii byl etnografický výzkum fanoušků fotbalového klubu AC Sparta Praha. Ukazujeme, jak je identitafanouška vyjadřována skrze jednání a symbolickou deklaraci příslušnosti k fotbalovému klubu. Sparťan je osoba, která aktivně a intenzivně podporuje fotbalový tým a vytváří atmosféru na fotbalovém stadionu. Takto vymezená identita zároveň obsahuje elitářské pojetí sebe sama, a to navzdory existujícímu stigmatu sparťanských fotbalových fanoušků. Hranice definování těch druhých jsou vytvářeny v několika dimenzích.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    SOCIOLOGIA

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    46

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    579-598

  • UT code for WoS article

    000349020600005

  • EID of the result in the Scopus database