All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Work in the Terrace. (Re)production of the Opposition of Football Fans in Modern Limitations

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43926772" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43926772 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Práce v kotli. (Re)produkce opozice fotbalových fanoušků v moderních mantinelech

  • Original language description

    Profesionální fotbal je jako globalizovaný sport stále více formován procesy McDonaldizace. Specifická místa na fotbalových stadionech známá jako kotel se stala posledním útočištěm resistence vůči tomuto vývoji. Studie zachycuje propojení místa a jedincův kontextu různých ideologií a mocenských vztahů z perspektivy fotbalových fanoušků označovaných jako ultras. Na základě etnografického výzkumu fanoušků AC Sparta Praha text ukazuje, že sparťanští ultras se formují zejména kolem tří základních témat: karneval, kotel a tradice. Karneval je způsobem fandění, kotel místem realizace a tradice znamená autenticitu, komunitu a kontinuitu. Sdílené normy fandění formují autenticitu fanoušků a kmenového přináležení, čímž vytváří základ jejich suverenity. Dále vymezují jejich postavení v nerovné mocenské struktuře profesionálního fotbalu, postavené na tradici, autenticitě a nezávislosti, které je tak stavěno jako dichotomické a v rozporu s moderním konzumem. Nicméně, mnohé z jejich činností jsou

  • Czech name

    Práce v kotli. (Re)produkce opozice fotbalových fanoušků v moderních mantinelech

  • Czech description

    Profesionální fotbal je jako globalizovaný sport stále více formován procesy McDonaldizace. Specifická místa na fotbalových stadionech známá jako kotel se stala posledním útočištěm resistence vůči tomuto vývoji. Studie zachycuje propojení místa a jedincův kontextu různých ideologií a mocenských vztahů z perspektivy fotbalových fanoušků označovaných jako ultras. Na základě etnografického výzkumu fanoušků AC Sparta Praha text ukazuje, že sparťanští ultras se formují zejména kolem tří základních témat: karneval, kotel a tradice. Karneval je způsobem fandění, kotel místem realizace a tradice znamená autenticitu, komunitu a kontinuitu. Sdílené normy fandění formují autenticitu fanoušků a kmenového přináležení, čímž vytváří základ jejich suverenity. Dále vymezují jejich postavení v nerovné mocenské struktuře profesionálního fotbalu, postavené na tradici, autenticitě a nezávislosti, které je tak stavěno jako dichotomické a v rozporu s moderním konzumem. Nicméně, mnohé z jejich činností jsou

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lidé města

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    17

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    377-400

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database