Research on communication climate in secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43972605" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43972605 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum komunikačního klimatu na středních školách
Original language description
Komunikace je jedním z faktorů, které zásadně ovlivňují úspěšnost výuky. To dokazují mnohé studie na jejichž základě byl na počátku roku 2023 proveden výzkum komunikačního klimatu na středních školách. V následujícím článku jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Jedním z témat je možnost aktivní komunikace během výuky; v jakých předmětech pro ni mají žáci nejvíce, a naopak nejméně prostoru, kolik času pro komunikaci mají a jak tuto dobu subjektivně hodnotí. Dále článek přináší poznatky o tom, s jakými problémy se žáci setkávají, či do jakých komunikačních situací se dostávají. Poznatky jsou prezentovány v souvislostech s typem škol a pohlavím respondentů. Na závěr jsou shrnuty nejzásadnější výstupy a navrženy možnosti dalšího výzkumu.
Czech name
Výzkum komunikačního klimatu na středních školách
Czech description
Komunikace je jedním z faktorů, které zásadně ovlivňují úspěšnost výuky. To dokazují mnohé studie na jejichž základě byl na počátku roku 2023 proveden výzkum komunikačního klimatu na středních školách. V následujícím článku jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Jedním z témat je možnost aktivní komunikace během výuky; v jakých předmětech pro ni mají žáci nejvíce, a naopak nejméně prostoru, kolik času pro komunikaci mají a jak tuto dobu subjektivně hodnotí. Dále článek přináší poznatky o tom, s jakými problémy se žáci setkávají, či do jakých komunikačních situací se dostávají. Poznatky jsou prezentovány v souvislostech s typem škol a pohlavím respondentů. Na závěr jsou shrnuty nejzásadnější výstupy a navrženy možnosti dalšího výzkumu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Nové technologie a nové didaktické přístupy ve výuce (nejen) odborného jazyka
ISBN
978-80-7211-643-0
Number of pages of the result
14
Pages from-to
133-146
Number of pages of the book
168
Publisher name
NAVA - Nakladatelská a vydavatelská agentura, s. r. o.
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—