The new concept of state final examinations as a significant part of upgrading pre-service teacher training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F08%3A00503912" target="_blank" >RIV/49777513:23420/08:00503912 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Transformace závěrečných zkoušek jako významná součást zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů
Original language description
Tato kapitola pojednává o nové koncepci státních závěrečných zkoušek v rámci zkvalitňování pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů 2. stupně ZŠ a SŠ v současných změnách pedagogické praxe. V úvodní části se věnujeme historickým, srovnávacíma společenským východiskům ovlivňující změny státních zkoušek v učitelské přípravě. V další části jsou řešeny různé přístupy k strukturaci profesních kompetencí učitele v kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Dále uvádíme závěry empirických šetření, které byly zaměřeny na analýzu koncepce státních zkoušek na vybraných vysokých školách a na postoje studentů k průběhu a obsahu státních zkoušek. V závěrečné části kapitoly diskutujeme hlavní problémy týkající se koncepce a standardů státních zkoušek v přípravě budoucích učitelů.
Czech name
Transformace závěrečných zkoušek jako významná součást zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů
Czech description
Tato kapitola pojednává o nové koncepci státních závěrečných zkoušek v rámci zkvalitňování pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů 2. stupně ZŠ a SŠ v současných změnách pedagogické praxe. V úvodní části se věnujeme historickým, srovnávacíma společenským východiskům ovlivňující změny státních zkoušek v učitelské přípravě. V další části jsou řešeny různé přístupy k strukturaci profesních kompetencí učitele v kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Dále uvádíme závěry empirických šetření, které byly zaměřeny na analýzu koncepce státních zkoušek na vybraných vysokých školách a na postoje studentů k průběhu a obsahu státních zkoušek. V závěrečné části kapitoly diskutujeme hlavní problémy týkající se koncepce a standardů státních zkoušek v přípravě budoucích učitelů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vzděláváme budoucí učitele
ISBN
978-80-7367-405-2
Number of pages of the result
29
Pages from-to
—
Number of pages of the book
205
Publisher name
Portál
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—