All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher's speech in communication oriented learning process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917616" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917616 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mluvený projev učitele v komunikačně orientovaném vyučování

  • Original language description

    Kultivování mluveného projevu je nedílnou součástí budování komunikačních kompetencí. Základy tomuto procesu klade škola, neboť jazykový vzor, který poskytuje rodina, potřebnou kvalitu nesplňuje. Škola by měla učit formulovat náročnější a kultivovaný projev, budovat postoje k vlastní mluvě a dodržovat normy společenské komunikace. Plnění tohoto cíle předpokládá existenci dostatečně teoreticky i prakticky vybavených učitelů. Právě oni by měli působit jako dobré řečové vzory a být schopni komunikovat kultivovaně a funkčně. Zdokonalování komunikačních kompetencí je tedy důležitá součást již jejich profesní přípravy. Schopnost efektivní pedagogické komunikace je v současné době důležitým předpokladem úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu, rozvíjení komunikačních kompetencí se tedy jeví jako nezbytné pro výkon učitelské profese.

  • Czech name

    Mluvený projev učitele v komunikačně orientovaném vyučování

  • Czech description

    Kultivování mluveného projevu je nedílnou součástí budování komunikačních kompetencí. Základy tomuto procesu klade škola, neboť jazykový vzor, který poskytuje rodina, potřebnou kvalitu nesplňuje. Škola by měla učit formulovat náročnější a kultivovaný projev, budovat postoje k vlastní mluvě a dodržovat normy společenské komunikace. Plnění tohoto cíle předpokládá existenci dostatečně teoreticky i prakticky vybavených učitelů. Právě oni by měli působit jako dobré řečové vzory a být schopni komunikovat kultivovaně a funkčně. Zdokonalování komunikačních kompetencí je tedy důležitá součást již jejich profesní přípravy. Schopnost efektivní pedagogické komunikace je v současné době důležitým předpokladem úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu, rozvíjení komunikačních kompetencí se tedy jeví jako nezbytné pro výkon učitelské profese.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Komunikační výchova v teorii a praxi

  • ISBN

    978-80-244-3264-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    62-69

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Apr 11, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article