All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Text-editing skills as part of the computer literacy the students of computer science

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43922289" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43922289 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky

  • Original language description

    Tvorba a úprava textů je důležitou součástí výbavy každého vysokoškolského studenta. Jde o dovednost, s níž by měl v ideálním případě do terciárního stupně studia již vstupovat, protože patří k základním prvkům počítačové gramotnosti. Na základě výsledků předmětu Úvod do zpracování textových informací v prvním semestru jsme zkoumali, nakolik je tento předpoklad naplněn u studentů oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání v závislosti na formě studia. Východiskem bylo zjištění, že nebyla prokázána závislost formy studia na potřebě kontaktu s učitelem a na předchozí zkušenosti s e-kursem. Nejdůležitějším zjištěním je, že se neprokázal vliv formy studia na zisk zápočtu. Závislost formy plnění a úspěšného plnění úkolů na první pokus se projevila pouze u poloviny úkolů. U prvního úkolu nebyl v oblasti skutečné počítačové gramotnosti zaznamenán vliv znalostí na dovednosti.

  • Czech name

    Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky

  • Czech description

    Tvorba a úprava textů je důležitou součástí výbavy každého vysokoškolského studenta. Jde o dovednost, s níž by měl v ideálním případě do terciárního stupně studia již vstupovat, protože patří k základním prvkům počítačové gramotnosti. Na základě výsledků předmětu Úvod do zpracování textových informací v prvním semestru jsme zkoumali, nakolik je tento předpoklad naplněn u studentů oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání v závislosti na formě studia. Východiskem bylo zjištění, že nebyla prokázána závislost formy studia na potřebě kontaktu s učitelem a na předchozí zkušenosti s e-kursem. Nejdůležitějším zjištěním je, že se neprokázal vliv formy studia na zisk zápočtu. Závislost formy plnění a úspěšného plnění úkolů na první pokus se projevila pouze u poloviny úkolů. U prvního úkolu nebyl v oblasti skutečné počítačové gramotnosti zaznamenán vliv znalostí na dovednosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    QUAERE 2014. Vol IV : recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1114-1123

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    May 26, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article