All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychology in teaching practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924089" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924089 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychologie v učitelské praxi

  • Original language description

    Kniha je členěna na šest kapitol. Jednotlivé kapitoly obsahují psychologické poznatky, které jsou aplikovatelné v učitelské praxi. Doplněny jsou o výsledky z našich i zahraničních výzkumů, přičemž podstatnou část tvoří vlastní výzkumy autora. V textu jsou dále uvedeny úkoly k zamyšlení pro učitele a konkrétní příklady využití psychologie ve školním prostředí (obvykle jsou napsány v poznámkách pod čarou). V první kapitole je provedena charakteristika osobnosti učitele. Na tuto kapitolu navazují další dvě, které jsou zaměřeny na psychické procesy a stavy učitele. Větší pozornost je v těchto kapitolách věnována chybám učitelů při vnímání žáků a otázkám učitelského stresu a školních konfliktů. Čtvrtá kapitola popisuje podmínky úspěchu učitele a seznamuje svýsledky výzkumů, které zkoumaly vlastnosti úspěšných učitelů. Obsahem předposlední kapitoly je interakce ve škole, uvedena je v ní problematika klimatu školní třídy či školy a spolupráce školy s rodiči. Poslední šestá kapitola se zabývá

  • Czech name

    Psychologie v učitelské praxi

  • Czech description

    Kniha je členěna na šest kapitol. Jednotlivé kapitoly obsahují psychologické poznatky, které jsou aplikovatelné v učitelské praxi. Doplněny jsou o výsledky z našich i zahraničních výzkumů, přičemž podstatnou část tvoří vlastní výzkumy autora. V textu jsou dále uvedeny úkoly k zamyšlení pro učitele a konkrétní příklady využití psychologie ve školním prostředí (obvykle jsou napsány v poznámkách pod čarou). V první kapitole je provedena charakteristika osobnosti učitele. Na tuto kapitolu navazují další dvě, které jsou zaměřeny na psychické procesy a stavy učitele. Větší pozornost je v těchto kapitolách věnována chybám učitelů při vnímání žáků a otázkám učitelského stresu a školních konfliktů. Čtvrtá kapitola popisuje podmínky úspěchu učitele a seznamuje svýsledky výzkumů, které zkoumaly vlastnosti úspěšných učitelů. Obsahem předposlední kapitoly je interakce ve škole, uvedena je v ní problematika klimatu školní třídy či školy a spolupráce školy s rodiči. Poslední šestá kapitola se zabývá

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-247-3704-1

  • Number of pages

    223

  • Publisher name

    Grada Publishing, a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book