All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychology of personality in the educational process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43919502" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43919502 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychologie osobnosti v edukačním procesu

  • Original language description

    V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole "Osobnost v náročných životních situacích" je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem "Požadavky na osobnost učitele" - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kap

  • Czech name

    Psychologie osobnosti v edukačním procesu

  • Czech description

    V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole "Osobnost v náročných životních situacích" je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem "Požadavky na osobnost učitele" - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kap

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů