CLIL - innovative approach not just to language learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43927134" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43927134 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků
Original language description
Publikace se věnuje problematice Content and Language Integrated Learning (CLIL), jehož podstata spočívá v integrování výuky nejazykového předmětu a cizího jazyka. První část se zabývá vývojem pojmu CLIL, jeho definicí a různými modely. Dále komparuje dosavadní zahraniční výzkumy a na základě analýzy tematického zaměření, metodologie a výsledků jednotlivých studií shrnuje hlavní přínosy i rizika tohoto typu výuky. V rámci teoretické části jsou rovněž porovnány přístupy ke CLILu v různých evropských státech a popsány dosavadní zkušenosti v České republice. Ve druhé části publikace jsou pak nabídnuty konkrétní kroky, jak CLIL aplikovat do výuky. Kapitoly v této části vycházejí z teoretických koncepcí, ze kterých CLIL čerpá a ke kterým se odvolává. Pozornost je zaměřena především na aspekty, které jsou v CLILu dle vědeckého zhodnocení problematické. Patří mezi ně stanovování cílů vyučovací jednotky CLIL, systematické uplatňování scaffoldingu, strategie a metody výuky vhodné pro CLIL, prác
Czech name
CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků
Czech description
Publikace se věnuje problematice Content and Language Integrated Learning (CLIL), jehož podstata spočívá v integrování výuky nejazykového předmětu a cizího jazyka. První část se zabývá vývojem pojmu CLIL, jeho definicí a různými modely. Dále komparuje dosavadní zahraniční výzkumy a na základě analýzy tematického zaměření, metodologie a výsledků jednotlivých studií shrnuje hlavní přínosy i rizika tohoto typu výuky. V rámci teoretické části jsou rovněž porovnány přístupy ke CLILu v různých evropských státech a popsány dosavadní zkušenosti v České republice. Ve druhé části publikace jsou pak nabídnuty konkrétní kroky, jak CLIL aplikovat do výuky. Kapitoly v této části vycházejí z teoretických koncepcí, ze kterých CLIL čerpá a ke kterým se odvolává. Pozornost je zaměřena především na aspekty, které jsou v CLILu dle vědeckého zhodnocení problematické. Patří mezi ně stanovování cílů vyučovací jednotky CLIL, systematické uplatňování scaffoldingu, strategie a metody výuky vhodné pro CLIL, prác
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-821-9
Number of pages
185
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—