All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of input information on performance in sensomotor test and subsequent self-assessment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43950735" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43950735 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení

  • Original language description

    V současné postmoderní době zaznamenáváme pokles úrovně motorické kompetence jedinců. Naší snahou je pokud možno zefektivnit proces motorického učení tak, aby pro žáky byl nejen zajímavý a zábavný, ale také rychlý a ekonomický. Domníváme se, že ovlivnění autonomní nervové soustavy před zahájením procesu motorického učení, se odrazí v jeho rychlosti a kvalitě. Pokusíme se porozumět tomu, jak působit na psychickou stránku jedince stojícího před učením se neznámému pohybovému úkolu, aby jeho činnost byla efektivní. Cílem tohoto výzkumu je posoudit zda informace předcházející provedení testu má vliv na aktivaci nervové soustavy a na výkon v senzomotorickém testu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve věku 20–24 let (N = 90). Pro účely této studie byl použit senzomotoricky poměrně obtížný test zrcadlového kreslení. Před testem a v průběhu celého testování byla probandům měřena elektrodermální aktivita, čímž byla posouzena úroveň aktivace nervové soustavy. Testované osoby byly dle příslušnosti do skupin ovlivněny před započetím testu rozdílnou informací o obtížnosti nadcházejícího úkolu. Výsledky měření naznačují, že pokud budeme svěřencům předkládat senzomotorické úkoly jako náročné, budou poté dosahovat optimálních výkonů.

  • Czech name

    Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení

  • Czech description

    V současné postmoderní době zaznamenáváme pokles úrovně motorické kompetence jedinců. Naší snahou je pokud možno zefektivnit proces motorického učení tak, aby pro žáky byl nejen zajímavý a zábavný, ale také rychlý a ekonomický. Domníváme se, že ovlivnění autonomní nervové soustavy před zahájením procesu motorického učení, se odrazí v jeho rychlosti a kvalitě. Pokusíme se porozumět tomu, jak působit na psychickou stránku jedince stojícího před učením se neznámému pohybovému úkolu, aby jeho činnost byla efektivní. Cílem tohoto výzkumu je posoudit zda informace předcházející provedení testu má vliv na aktivaci nervové soustavy a na výkon v senzomotorickém testu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve věku 20–24 let (N = 90). Pro účely této studie byl použit senzomotoricky poměrně obtížný test zrcadlového kreslení. Před testem a v průběhu celého testování byla probandům měřena elektrodermální aktivita, čímž byla posouzena úroveň aktivace nervové soustavy. Testované osoby byly dle příslušnosti do skupin ovlivněny před započetím testu rozdílnou informací o obtížnosti nadcházejícího úkolu. Výsledky měření naznačují, že pokud budeme svěřencům předkládat senzomotorické úkoly jako náročné, budou poté dosahovat optimálních výkonů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Scientia Movens 2018

  • ISBN

    978-80-87647-42-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    206-220

  • Publisher name

    Univerzita Karlova. Fakulta tělesné výchovy a sportu

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Feb 27, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article