Influence of input information on performance in sensomotor test and subsequent self-assessment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43950735" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43950735 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení
Original language description
V současné postmoderní době zaznamenáváme pokles úrovně motorické kompetence jedinců. Naší snahou je pokud možno zefektivnit proces motorického učení tak, aby pro žáky byl nejen zajímavý a zábavný, ale také rychlý a ekonomický. Domníváme se, že ovlivnění autonomní nervové soustavy před zahájením procesu motorického učení, se odrazí v jeho rychlosti a kvalitě. Pokusíme se porozumět tomu, jak působit na psychickou stránku jedince stojícího před učením se neznámému pohybovému úkolu, aby jeho činnost byla efektivní. Cílem tohoto výzkumu je posoudit zda informace předcházející provedení testu má vliv na aktivaci nervové soustavy a na výkon v senzomotorickém testu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve věku 20–24 let (N = 90). Pro účely této studie byl použit senzomotoricky poměrně obtížný test zrcadlového kreslení. Před testem a v průběhu celého testování byla probandům měřena elektrodermální aktivita, čímž byla posouzena úroveň aktivace nervové soustavy. Testované osoby byly dle příslušnosti do skupin ovlivněny před započetím testu rozdílnou informací o obtížnosti nadcházejícího úkolu. Výsledky měření naznačují, že pokud budeme svěřencům předkládat senzomotorické úkoly jako náročné, budou poté dosahovat optimálních výkonů.
Czech name
Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení
Czech description
V současné postmoderní době zaznamenáváme pokles úrovně motorické kompetence jedinců. Naší snahou je pokud možno zefektivnit proces motorického učení tak, aby pro žáky byl nejen zajímavý a zábavný, ale také rychlý a ekonomický. Domníváme se, že ovlivnění autonomní nervové soustavy před zahájením procesu motorického učení, se odrazí v jeho rychlosti a kvalitě. Pokusíme se porozumět tomu, jak působit na psychickou stránku jedince stojícího před učením se neznámému pohybovému úkolu, aby jeho činnost byla efektivní. Cílem tohoto výzkumu je posoudit zda informace předcházející provedení testu má vliv na aktivaci nervové soustavy a na výkon v senzomotorickém testu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve věku 20–24 let (N = 90). Pro účely této studie byl použit senzomotoricky poměrně obtížný test zrcadlového kreslení. Před testem a v průběhu celého testování byla probandům měřena elektrodermální aktivita, čímž byla posouzena úroveň aktivace nervové soustavy. Testované osoby byly dle příslušnosti do skupin ovlivněny před započetím testu rozdílnou informací o obtížnosti nadcházejícího úkolu. Výsledky měření naznačují, že pokud budeme svěřencům předkládat senzomotorické úkoly jako náročné, budou poté dosahovat optimálních výkonů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Scientia Movens 2018
ISBN
978-80-87647-42-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
15
Pages from-to
206-220
Publisher name
Univerzita Karlova. Fakulta tělesné výchovy a sportu
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Feb 27, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—