Perception of difficulty of physcis taska by students and by teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951693" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951693 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty
Original language description
Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jaké vlastnosti konkrétní fyzikální úlohy přispívají podstatným způsobem k její celkové obtížnosti vnímané zvlášť učiteli a zvlášť studenty. Pět kvantitativních středoškolských úloh z klasické mechaniky bylo předloženo 96 studentům 3. ročníku čtyřletého gymnázia resp. septimy osmiletého gymnázia (věk 17-18 let) a 18 středoškolským učitelům fyziky společně s jejich detailním řešením. Úkolem respondentů bylo seznámit se s řešením a pak vyplnit pro každou úlohu zvlášť dotazník zaměřující se na celkově 12 vlastností úlohy jako bylo to, zda jde o typovou úlohu, zda jsou náročné matematické výpočty apod. Navíc měli zhodnotit celkovou náročnost úlohy a odhadnout, jaká část studentů gymnázií by tuto úlohu dokázala vyřešit správně. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím celkovou vnímanou obtížnost u studentů je typovost dané úlohy. Na druhé straně u učitelů hrála zásadní roli náročnost výpočtů nutných k řešení úlohy. Celkově byly u některých sledovaných úloh a kritérií zjištěny podstatné rozdíly ve vnímané obtížnosti mezi učiteli a studenty.
Czech name
Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty
Czech description
Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jaké vlastnosti konkrétní fyzikální úlohy přispívají podstatným způsobem k její celkové obtížnosti vnímané zvlášť učiteli a zvlášť studenty. Pět kvantitativních středoškolských úloh z klasické mechaniky bylo předloženo 96 studentům 3. ročníku čtyřletého gymnázia resp. septimy osmiletého gymnázia (věk 17-18 let) a 18 středoškolským učitelům fyziky společně s jejich detailním řešením. Úkolem respondentů bylo seznámit se s řešením a pak vyplnit pro každou úlohu zvlášť dotazník zaměřující se na celkově 12 vlastností úlohy jako bylo to, zda jde o typovou úlohu, zda jsou náročné matematické výpočty apod. Navíc měli zhodnotit celkovou náročnost úlohy a odhadnout, jaká část studentů gymnázií by tuto úlohu dokázala vyřešit správně. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím celkovou vnímanou obtížnost u studentů je typovost dané úlohy. Na druhé straně u učitelů hrála zásadní roli náročnost výpočtů nutných k řešení úlohy. Celkově byly u některých sledovaných úloh a kritérií zjištěny podstatné rozdíly ve vnímané obtížnosti mezi učiteli a studenty.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů