All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Perception of difficulty of physcis taska by students and by teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951693" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951693 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jaké vlastnosti konkrétní fyzikální úlohy přispívají podstatným způsobem k její celkové obtížnosti vnímané zvlášť učiteli a zvlášť studenty. Pět kvantitativních středoškolských úloh z klasické mechaniky bylo předloženo 96 studentům 3. ročníku čtyřletého gymnázia resp. septimy osmiletého gymnázia (věk 17-18 let) a 18 středoškolským učitelům fyziky společně s jejich detailním řešením. Úkolem respondentů bylo seznámit se s řešením a pak vyplnit pro každou úlohu zvlášť dotazník zaměřující se na celkově 12 vlastností úlohy jako bylo to, zda jde o typovou úlohu, zda jsou náročné matematické výpočty apod. Navíc měli zhodnotit celkovou náročnost úlohy a odhadnout, jaká část studentů gymnázií by tuto úlohu dokázala vyřešit správně. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím celkovou vnímanou obtížnost u studentů je typovost dané úlohy. Na druhé straně u učitelů hrála zásadní roli náročnost výpočtů nutných k řešení úlohy. Celkově byly u některých sledovaných úloh a kritérií zjištěny podstatné rozdíly ve vnímané obtížnosti mezi učiteli a studenty.

  • Czech name

    Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jaké vlastnosti konkrétní fyzikální úlohy přispívají podstatným způsobem k její celkové obtížnosti vnímané zvlášť učiteli a zvlášť studenty. Pět kvantitativních středoškolských úloh z klasické mechaniky bylo předloženo 96 studentům 3. ročníku čtyřletého gymnázia resp. septimy osmiletého gymnázia (věk 17-18 let) a 18 středoškolským učitelům fyziky společně s jejich detailním řešením. Úkolem respondentů bylo seznámit se s řešením a pak vyplnit pro každou úlohu zvlášť dotazník zaměřující se na celkově 12 vlastností úlohy jako bylo to, zda jde o typovou úlohu, zda jsou náročné matematické výpočty apod. Navíc měli zhodnotit celkovou náročnost úlohy a odhadnout, jaká část studentů gymnázií by tuto úlohu dokázala vyřešit správně. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím celkovou vnímanou obtížnost u studentů je typovost dané úlohy. Na druhé straně u učitelů hrála zásadní roli náročnost výpočtů nutných k řešení úlohy. Celkově byly u některých sledovaných úloh a kritérií zjištěny podstatné rozdíly ve vnímané obtížnosti mezi učiteli a studenty.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů