Natural number and manipulation with Cuisenaire rods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952232" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952232 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky
Original language description
Proces vytváření představy přirozeného čísla představuje složitou problematiku. Tato publikace se pokusila popsat některé jevy, které tento proces doprovázejí. Zaměřili jsme se především na manipulační činnost, konkrétně na manipulaci s Cuisenairovými hranolky, a sledovali jsme, jaké strategie používají žáci prvního a druhého ročníku základní školy při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 a 55. Předmětem zkoumání bylo rovněž procesuální, konceptuální a proceptuální chápání těchto čísel, proces vytváření separovaných a generických modelů daného čísla, kognitivní fenomény, které doprovázejí enaktivní reprezentaci čísla, a početní spoje, které žáci při této reprezentaci používají.
Czech name
Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky
Czech description
Proces vytváření představy přirozeného čísla představuje složitou problematiku. Tato publikace se pokusila popsat některé jevy, které tento proces doprovázejí. Zaměřili jsme se především na manipulační činnost, konkrétně na manipulaci s Cuisenairovými hranolky, a sledovali jsme, jaké strategie používají žáci prvního a druhého ročníku základní školy při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 a 55. Předmětem zkoumání bylo rovněž procesuální, konceptuální a proceptuální chápání těchto čísel, proces vytváření separovaných a generických modelů daného čísla, kognitivní fenomény, které doprovázejí enaktivní reprezentaci čísla, a početní spoje, které žáci při této reprezentaci používají.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0765-1
Number of pages
118
Publisher name
Západočeská univerzita
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—