Support of computational thinking by Lego robots.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43954140" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43954140 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://mfi.upol.cz/files/28/2801/mfi_2801_074_080.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/28/2801/mfi_2801_074_080.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora informatického myšlení s využitím Lego robotů
Original language description
Informatické myšlení a digitální gramotnost jsou pojmy, které jsou v oučasné době velmi skloňované odbornou i laickou veřejností. Učitelé na základních a středních školách by měli tyto kmpetence u žáků rozvíjet, a to nejen v rámci hodin informatiky, často ovšem chybí náměty, kterými by se mohli vyučující řídit či inspirovat. Článek je proto věnován metodice, která vznikla v rámci diplomové práce na Katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni a může být jistou inspirací pro základoškolské a středoškolské učitele (nejen) informatiky. Testování proběhlo v rámci dvou projektových dnů na Gymnáziu v Aši a díky czniklé případové studii bylo možné metodiku zpětně analyzovat. Obecným záměrem při tvorbě uvedené metodiky byla podpora informatického myšlení prostřednictvím řešení zadaného problému spjatého se stavnou a programováním vlastního Lego robota.
Czech name
Podpora informatického myšlení s využitím Lego robotů
Czech description
Informatické myšlení a digitální gramotnost jsou pojmy, které jsou v oučasné době velmi skloňované odbornou i laickou veřejností. Učitelé na základních a středních školách by měli tyto kmpetence u žáků rozvíjet, a to nejen v rámci hodin informatiky, často ovšem chybí náměty, kterými by se mohli vyučující řídit či inspirovat. Článek je proto věnován metodice, která vznikla v rámci diplomové práce na Katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni a může být jistou inspirací pro základoškolské a středoškolské učitele (nejen) informatiky. Testování proběhlo v rámci dvou projektových dnů na Gymnáziu v Aši a díky czniklé případové studii bylo možné metodiku zpětně analyzovat. Obecným záměrem při tvorbě uvedené metodiky byla podpora informatického myšlení prostřednictvím řešení zadaného problému spjatého se stavnou a programováním vlastního Lego robota.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Matematika-fyzika-informatika
ISSN
1805-7705
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
74-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—