All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956006" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogika

  • Original language description

    Odborná kniha je v pořadí druhým výrazně upraveným, aktualizovaným a rozšířeným vydáním. Vychází nejen z vlastní pedagogické zkušenosti a studia autor¬ky, ale opírá se o celou řadu kvalitních pedagogických prací soudobých odborníků z oblasti obecné pedagogiky, dějin pedagogiky, obecné didaktiky, pedagogického výzkumu, pedagogické diagnostiky a sociální pedagogiky. Druhé vydání knihy také reaguje na současné proměny výchovy a vzdělávání v souvislosti s „Průmyslem 4.0 (Práce 4.0)“ tím, že jsou zařazeny nové informace, které diskutují nezbytnost změn v tomto ohledu. Hlavním cílem publikace není pouhé operativní zvládnutí teoretického poznání z oblasti výchovy a vzdělávání, ale především hledání jeho smyslu a vývoje v různých kontextech, porozumění pedagogice jako vědě o člověku a jejím proměnám v 21. století (i v souvislosti s digitalizací světa práce a vzdělávání), samostatné a kritické hodnocení změn, inovací a situací v pedagogickém procesu. Smyslem knihy je umožnit čtenáři orientovat se v pedagogických pojmech, procesech a situacích, poukázat na problémy a řešit nedostatky v současné pedagogické praxi s určitou dávkou pedagogického optimismu. Publikaci lze teoreticky rozdělit na tři hlavní části, které mapují pedagogického poznání z oblasti obecné pedagogiky a didaktiky, z oblasti pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka a konečně z oblasti sociální pedagogiky. Humanizující aspekty v procesu výchovy a vzdělávání jedince se staly hlavním motivem této učebnice, vč. otázek společného vzdělávání bez bariér a s pozitivním respektem k jinakosti jedince.

  • Czech name

    Pedagogika

  • Czech description

    Odborná kniha je v pořadí druhým výrazně upraveným, aktualizovaným a rozšířeným vydáním. Vychází nejen z vlastní pedagogické zkušenosti a studia autor¬ky, ale opírá se o celou řadu kvalitních pedagogických prací soudobých odborníků z oblasti obecné pedagogiky, dějin pedagogiky, obecné didaktiky, pedagogického výzkumu, pedagogické diagnostiky a sociální pedagogiky. Druhé vydání knihy také reaguje na současné proměny výchovy a vzdělávání v souvislosti s „Průmyslem 4.0 (Práce 4.0)“ tím, že jsou zařazeny nové informace, které diskutují nezbytnost změn v tomto ohledu. Hlavním cílem publikace není pouhé operativní zvládnutí teoretického poznání z oblasti výchovy a vzdělávání, ale především hledání jeho smyslu a vývoje v různých kontextech, porozumění pedagogice jako vědě o člověku a jejím proměnám v 21. století (i v souvislosti s digitalizací světa práce a vzdělávání), samostatné a kritické hodnocení změn, inovací a situací v pedagogickém procesu. Smyslem knihy je umožnit čtenáři orientovat se v pedagogických pojmech, procesech a situacích, poukázat na problémy a řešit nedostatky v současné pedagogické praxi s určitou dávkou pedagogického optimismu. Publikaci lze teoreticky rozdělit na tři hlavní části, které mapují pedagogického poznání z oblasti obecné pedagogiky a didaktiky, z oblasti pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka a konečně z oblasti sociální pedagogiky. Humanizující aspekty v procesu výchovy a vzdělávání jedince se staly hlavním motivem této učebnice, vč. otázek společného vzdělávání bez bariér a s pozitivním respektem k jinakosti jedince.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-247-5511-3

  • Number of pages

    368

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book