All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Child with epilepsy in school environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957559" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957559 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dítě s epilepsií v prostředí školy

  • Original language description

    Monografie je věnována velmi složitému tématu školního života dětí s epilepsií. Část A knihy přináší ucelený pohled na současný stav problematiky, jež byl sestaven, vedle využití vlastních zkušeností autorky, na základě studia značného množství domácích i zahraničních zdrojů, na které je zde zároveň odkazováno. První kapitola stručně shrnuje nejdůležitější lékařské poznatky o epilepsii a zahrnuje také nové klasifikace epilepsií a epileptických záchvatů, které byly zveřejněny v roce 2017. V dalších čtyřech kapitolách je pak detailně diskutován současný stav poznání u samotných dětí s epilepsií, jejich rodičů, učitelů a spolužáků. Část B představuje velmi komplexní výzkum, který byl realizován v rámci projektu Dítě s epilepsií v prostředí školy: vývoj adekvátního strukturálního modelu, který byl podporován Grantovou agenturou České republiky. Více než 100 dětí s epilepsií a 2 000 jejich rodičů, učitelů a spolužáků se podílelo na kvantitativní části studie. 20 dětí s epilepsií bylo zapojeno do kvalitativní části, která vycházela z polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na jejich školní život. Motivace k takovému výzkumu je uvedena v první kapitole části B a metodologické aspekty jsou podrobně popsány v kapitolách 2-4. Převážná část této monografie (kapitoly 5-11) jsou věnovány prezentaci výsledků tohoto unikátního výzkumu. Podrobný konceptuální model je prezentován na základě kvalitativní části výzkumu v kapitole 11 a ve stejné kapitole se rovněž nachází strukturní model mající velmi dobré psychometrické vlastnosti. Na závěr jsou uvedeny závěry výzkumu zahrnující zásadní roli komorbidit epilepsie (zejména specifických poruch učení a ADHD) ve školním životě dětí a jsou uvedena doporučení pro rodiče, učitele a spolužáky. Kniha jako celek může představovat užitečný zdroj informací pro všechny, kteří mají co do činění se společenskými aspekty epilepsie, jako jsou dětští neurologové, učitelé a rodiče těchto dětí, sociální pracovníci, kteří se zajímají o tuto oblast. Doufám, že kniha pomůže v nekonečném procesu zlepšování kvality života dětí s epilepsií a jejich spolužáků.

  • Czech name

    Dítě s epilepsií v prostředí školy

  • Czech description

    Monografie je věnována velmi složitému tématu školního života dětí s epilepsií. Část A knihy přináší ucelený pohled na současný stav problematiky, jež byl sestaven, vedle využití vlastních zkušeností autorky, na základě studia značného množství domácích i zahraničních zdrojů, na které je zde zároveň odkazováno. První kapitola stručně shrnuje nejdůležitější lékařské poznatky o epilepsii a zahrnuje také nové klasifikace epilepsií a epileptických záchvatů, které byly zveřejněny v roce 2017. V dalších čtyřech kapitolách je pak detailně diskutován současný stav poznání u samotných dětí s epilepsií, jejich rodičů, učitelů a spolužáků. Část B představuje velmi komplexní výzkum, který byl realizován v rámci projektu Dítě s epilepsií v prostředí školy: vývoj adekvátního strukturálního modelu, který byl podporován Grantovou agenturou České republiky. Více než 100 dětí s epilepsií a 2 000 jejich rodičů, učitelů a spolužáků se podílelo na kvantitativní části studie. 20 dětí s epilepsií bylo zapojeno do kvalitativní části, která vycházela z polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na jejich školní život. Motivace k takovému výzkumu je uvedena v první kapitole části B a metodologické aspekty jsou podrobně popsány v kapitolách 2-4. Převážná část této monografie (kapitoly 5-11) jsou věnovány prezentaci výsledků tohoto unikátního výzkumu. Podrobný konceptuální model je prezentován na základě kvalitativní části výzkumu v kapitole 11 a ve stejné kapitole se rovněž nachází strukturní model mající velmi dobré psychometrické vlastnosti. Na závěr jsou uvedeny závěry výzkumu zahrnující zásadní roli komorbidit epilepsie (zejména specifických poruch učení a ADHD) ve školním životě dětí a jsou uvedena doporučení pro rodiče, učitele a spolužáky. Kniha jako celek může představovat užitečný zdroj informací pro všechny, kteří mají co do činění se společenskými aspekty epilepsie, jako jsou dětští neurologové, učitelé a rodiče těchto dětí, sociální pracovníci, kteří se zajímají o tuto oblast. Doufám, že kniha pomůže v nekonečném procesu zlepšování kvality života dětí s epilepsií a jejich spolužáků.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GJ16-02453Y" target="_blank" >GJ16-02453Y: Child with epilepsy in school environment: Development of an adequate structural model</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7553-660-0

  • Number of pages

    271

  • Publisher name

    Stanislav Juhaňák - Triton

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book