Where is today's teaching of literary education headed?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962372" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962372 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kam směřuje dnešní výuka literární výchovy?
Original language description
Vladimíra Pánková v závěrečné studii analýzou hospitovaných vyučovacích hodin ukázala, že mechanické (interpretačně nezacílené) uplatnění tvořivých metod nebo metod kritického myšlení při práci s uměleckým textem není samospásné. Nejenže bez vedení fundovaného učitele tyto metody nepodporují čtenářskou gramotnost žáka, ale dokonce mohou být i kontraproduktivní, tj. vést k dezinterpretacím daného textu. Její analýza ukázala, že četbě s porozuměním v cestě stojí funkční nepropojenost metod s oborovým poznáním, nefundovanost učitele, který sám ke smyslu díla nepronikl.
Czech name
Kam směřuje dnešní výuka literární výchovy?
Czech description
Vladimíra Pánková v závěrečné studii analýzou hospitovaných vyučovacích hodin ukázala, že mechanické (interpretačně nezacílené) uplatnění tvořivých metod nebo metod kritického myšlení při práci s uměleckým textem není samospásné. Nejenže bez vedení fundovaného učitele tyto metody nepodporují čtenářskou gramotnost žáka, ale dokonce mohou být i kontraproduktivní, tj. vést k dezinterpretacím daného textu. Její analýza ukázala, že četbě s porozuměním v cestě stojí funkční nepropojenost metod s oborovým poznáním, nefundovanost učitele, který sám ke smyslu díla nepronikl.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II
ISBN
978-80-261-0982-2
Number of pages of the result
30
Pages from-to
333-362
Number of pages of the book
403
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—