Impulses for music education in kindergartens – what has changed due to the pandemic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965775" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965775 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/08/19/teorie-a-praxe-hudebni-vychovy-vii-sbornik-prispevku-z-konference/" target="_blank" >https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/08/19/teorie-a-praxe-hudebni-vychovy-vii-sbornik-prispevku-z-konference/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Impulsy pro hudební edukaci v mateřských školách - co změnila pandemie
Original language description
Tento příspěvek přináší dosud nepublikované výsledky výzkumu prováděného mezi učitelkami mateřských škol ve školním roce 2020/21. V šetření, rozděleném na několik etap, jsme se zabývali tím, jak se změnila výuka hudební výchovy v době pandemie covid-19. Předkládám zjištění, zda a jak byly v době distanční výuky realizovány hudební činnosti a co bylo podkladem pro přípravy učitelů v období tohoto nového způsobu vzdělávání. Zkoumali jsme četnost zastoupení jednotlivých zdrojů edukačních materiálů, ze kterých pedagogové čerpali náměty a inspiraci pro vlastní práci. Zabývali jsme se vlivem pandemie na způsob vytváření příprav učitelů, neboť ti během distanční výuky začali velmi širokou měrou využívat digitální technologie. Tato didaktická studie dokumentuje způsob vytváření výukových materiálů během distanční výuky, využívání technických prostředků i způsob získávání zpětné vazby na nové výukové situace. V závěru jsou diskutovány otázky zapojení vysokoškolských učitelů do procesu vytváření edukačních zdrojů pro komunitu pedagogů mateřských škol.
Czech name
Impulsy pro hudební edukaci v mateřských školách - co změnila pandemie
Czech description
Tento příspěvek přináší dosud nepublikované výsledky výzkumu prováděného mezi učitelkami mateřských škol ve školním roce 2020/21. V šetření, rozděleném na několik etap, jsme se zabývali tím, jak se změnila výuka hudební výchovy v době pandemie covid-19. Předkládám zjištění, zda a jak byly v době distanční výuky realizovány hudební činnosti a co bylo podkladem pro přípravy učitelů v období tohoto nového způsobu vzdělávání. Zkoumali jsme četnost zastoupení jednotlivých zdrojů edukačních materiálů, ze kterých pedagogové čerpali náměty a inspiraci pro vlastní práci. Zabývali jsme se vlivem pandemie na způsob vytváření příprav učitelů, neboť ti během distanční výuky začali velmi širokou měrou využívat digitální technologie. Tato didaktická studie dokumentuje způsob vytváření výukových materiálů během distanční výuky, využívání technických prostředků i způsob získávání zpětné vazby na nové výukové situace. V závěru jsou diskutovány otázky zapojení vysokoškolských učitelů do procesu vytváření edukačních zdrojů pro komunitu pedagogů mateřských škol.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů