Flexible forms of development of pedagogical and psychological skills of university teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43969219" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43969219 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35079/29919" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35079/29919</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-3-274" target="_blank" >10.5817/PedOr2022-3-274</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Flexibilní formy rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vysokoškolských učitelů
Original language description
Profesní rozvoj akademických pracovníků v oblasti vysokoškolské pedagogiky je důležitou součástí vzdělávání zaměstnanců Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 2009 je rozvoj pedagogicko-psychologických dovedností realizován různými typy flexibilních forem vzdělávání. Cílem je usnadnit vysokoškolským učitelům účast na vzdělávacích aktivitách profesního rozvoje a sladit jejich výzkumnou a vzdělávací činnost s průběžným dalším vzděláváním. Flexibilita vzdělávací nabídky je zajišťována s využitím prezenčních, distančních i kombinovaných vzdělávacích programů, různorodostí aktivit a jejich časové organizace. Při přípravě a realizaci školení a kurzů jsou kombinovány synchronní a asynchronní formy distančního on-line vzdělávání a účinně jsou využívány audiovizuální záznamy z vybraných vzdělávacích akcí. V příspěvku budou představeny jednotlivé využívané formy, jejich výhody, nevýhody a konkrétní příklady jejich realizace včetně zpětné vazby účastníků. Pro přípravu příspěvku byla provedena obsahová analýza více než 900 závěrečných zpětnovazebných zpráv účastníků kurzů a vzdělávacích akcí, které byly na Západočeské univerzitě v Plzni realizovány od ledna 2018 do června 2022.
Czech name
Flexibilní formy rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vysokoškolských učitelů
Czech description
Profesní rozvoj akademických pracovníků v oblasti vysokoškolské pedagogiky je důležitou součástí vzdělávání zaměstnanců Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 2009 je rozvoj pedagogicko-psychologických dovedností realizován různými typy flexibilních forem vzdělávání. Cílem je usnadnit vysokoškolským učitelům účast na vzdělávacích aktivitách profesního rozvoje a sladit jejich výzkumnou a vzdělávací činnost s průběžným dalším vzděláváním. Flexibilita vzdělávací nabídky je zajišťována s využitím prezenčních, distančních i kombinovaných vzdělávacích programů, různorodostí aktivit a jejich časové organizace. Při přípravě a realizaci školení a kurzů jsou kombinovány synchronní a asynchronní formy distančního on-line vzdělávání a účinně jsou využívány audiovizuální záznamy z vybraných vzdělávacích akcí. V příspěvku budou představeny jednotlivé využívané formy, jejich výhody, nevýhody a konkrétní příklady jejich realizace včetně zpětné vazby účastníků. Pro přípravu příspěvku byla provedena obsahová analýza více než 900 závěrečných zpětnovazebných zpráv účastníků kurzů a vzdělávacích akcí, které byly na Západočeské univerzitě v Plzni realizovány od ledna 2018 do června 2022.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
274-288
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—