Intelligent wiring in technical education at primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969208" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969208 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inteligentní́ elektroinstalace v technické́ výchově̌ na ZŠ
Original language description
Tato práce se zabývá inteligentní elektroinstalací v domácnosti. Přesněji se zabývá tím, zda žáci základních škol dokáží programovat a používat tuto pokročilou technologii. Pro práci bylo celkem vytvořeno 10 úkolů, které byly testovány na žácích základních škol. Úkoly simulovali zapojení, které se v reálném životě provádějí a žáci na jejich vypracování měli 1,5 hodiny. Mezi úkoly patří ovládání osvětlení, tvorba barevných scén, ovládání vytápění a žaluzií. Úkoly byly koncipovány tak, že se začínalo od nejlehčích po ty nejtěžší. Měřilo se tak, jakých výsledků žáci dosáhnou. Cílem tohoto výzkumu je, zda je možné použít výuku inteligentní elektroinstalace již na základních školách. Výsledkem výzkumu jsou data, která ukazují, jak si jednotlivý žáci vedli. U některých žáků dosahovala úspěšnost 100 %, ale našli se i tací, kteří splnili pouze 2 úkoly z 10 úkolů.
Czech name
Inteligentní́ elektroinstalace v technické́ výchově̌ na ZŠ
Czech description
Tato práce se zabývá inteligentní elektroinstalací v domácnosti. Přesněji se zabývá tím, zda žáci základních škol dokáží programovat a používat tuto pokročilou technologii. Pro práci bylo celkem vytvořeno 10 úkolů, které byly testovány na žácích základních škol. Úkoly simulovali zapojení, které se v reálném životě provádějí a žáci na jejich vypracování měli 1,5 hodiny. Mezi úkoly patří ovládání osvětlení, tvorba barevných scén, ovládání vytápění a žaluzií. Úkoly byly koncipovány tak, že se začínalo od nejlehčích po ty nejtěžší. Měřilo se tak, jakých výsledků žáci dosáhnou. Cílem tohoto výzkumu je, zda je možné použít výuku inteligentní elektroinstalace již na základních školách. Výsledkem výzkumu jsou data, která ukazují, jak si jednotlivý žáci vedli. U některých žáků dosahovala úspěšnost 100 %, ale našli se i tací, kteří splnili pouze 2 úkoly z 10 úkolů.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů