On utilisation of multimodal text in mother tongue teaching: The book Patlas zvířat
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43970660" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43970660 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dspace.zcu.cz" target="_blank" >http://dspace.zcu.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Original language description
Článek řeší možnosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje po rozumění čtenému textu u žáků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálního textu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro žáky a učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Je doložena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorským textem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci žáků. Získané poznatky představují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na využití multimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání žáků.
Czech name
K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Czech description
Článek řeší možnosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje po rozumění čtenému textu u žáků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálního textu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro žáky a učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Je doložena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorským textem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci žáků. Získané poznatky představují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na využití multimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
13
Pages from-to
117-129
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—