All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concept of latent regularity, its initial thesis and its application in computational analysis of musical works

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973833" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973833 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/node/80846" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/node/80846</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2024-2-3" target="_blank" >10.5817/MB2024-2-3</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla

  • Original language description

    Tento článek prezentuje koncept „latentní periodicity“ a metodu výpočetní, počítačem asistované analýzy hudebního díla, která je na konceptu založena. Hudební dílo je zde nahlíženo prostřednictvím dvou relativně nesouvisejících skupin paradigmat. První je estetika, hudební teorie a filosofie podporovaná psychoanalýzou jako pomocnou vědou. Jako druhé se uplatňují exaktní metody výpočetní analýzy v asistenci počítačové vědy. Článek je rozdělen do dvou částí. V první jsou vysvětleny základních teze konceptu a ve druhé je ukázka výpočetní analýzy provedená na skladbě pro sólovou flétnu Density 21,5 (Edgar Varése, 1936).

  • Czech name

    Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla

  • Czech description

    Tento článek prezentuje koncept „latentní periodicity“ a metodu výpočetní, počítačem asistované analýzy hudebního díla, která je na konceptu založena. Hudební dílo je zde nahlíženo prostřednictvím dvou relativně nesouvisejících skupin paradigmat. První je estetika, hudební teorie a filosofie podporovaná psychoanalýzou jako pomocnou vědou. Jako druhé se uplatňují exaktní metody výpočetní analýzy v asistenci počítačové vědy. Článek je rozdělen do dvou částí. V první jsou vysvětleny základních teze konceptu a ve druhé je ukázka výpočetní analýzy provedená na skladbě pro sólovou flétnu Density 21,5 (Edgar Varése, 1936).

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Volume of the periodical

    59

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    31-55

  • UT code for WoS article

    001398950900003

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85215585649