Analysis of Term Meaning "Computational Thinking"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10295000" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10295000 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza významu pojmu "Computational Thinking"
Original language description
Článek představuje koncept "computational thinking" (CT). Tato schopnost "myslet jako informatik při řešení problémů" si v souvislosti s výukou informatiky získává stále více pozornosti. V článku proto stručně probereme a porovnáme několik odlišných vymezení CT, abychom mohli koncept následně srovnat s kategoriemi českému čtenáři bližšími, totiž s klíčovými kompetencemi a gramotnostmi. Ve druhé polovině článku uvedená teoretická vymezení ilustrujeme množstvím příkladů použití CT v životě i ve výuce. Koncept CT poskytuje vhodné východisko pro hledání toho, co v naší výuce "informatiky" zaměřené na používání technologií chybí.
Czech name
Analýza významu pojmu "Computational Thinking"
Czech description
Článek představuje koncept "computational thinking" (CT). Tato schopnost "myslet jako informatik při řešení problémů" si v souvislosti s výukou informatiky získává stále více pozornosti. V článku proto stručně probereme a porovnáme několik odlišných vymezení CT, abychom mohli koncept následně srovnat s kategoriemi českému čtenáři bližšími, totiž s klíčovými kompetencemi a gramotnostmi. Ve druhé polovině článku uvedená teoretická vymezení ilustrujeme množstvím příkladů použití CT v životě i ve výuce. Koncept CT poskytuje vhodné východisko pro hledání toho, co v naší výuce "informatiky" zaměřené na používání technologií chybí.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů