Online Learning Assessment and Online Proctoring: A review study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974670" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974670 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3971" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3971</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.3971" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.3971</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proctoring v distančním vzdělávání: od provizorních k trvalým řešením
Original language description
Tato studie se zaměřuje na výzkum využití proctoringu v online vzdělávání a na výzkum jeho vlivu na udržení akademické integrity. Online proctoring (nebo také online dozorování) je metoda využívaná při distančním vzdělávání, která umožňuje monitorování studentů během online testů nebo zkoušek. Studie přináší výsledky obsahové analýzy 36 otevřených odborných studií z databáze Web of Science, které se proctoringu věnují. Analýza zahrnuje nejen výhody proctoringu, jako je prevence podvádění a posílení důvěryhodnosti výsledků, ale také výzvy spojené s touto metodou. Mezi tyto výzvy patří obavy o soukromí studentů a zvyšující se míra úzkosti zkoušených v průběhu proctorovaných zkoušek. Studie zkoumá také technologické a lidské faktory, které mohou ovlivnit efektivitu online proctoringu. Výsledky studie upozorňují na potřebu vyváženého přístupu k použití této metody a ukazují, že vývoj technologií a postupy týkající se soukromí studentů jsou klíčovými aspekty pro budoucnost proctoringu v online vzdělávání. Ze zkušeností popisovaných v analyzovaných studiích lze doporučit využít proctoring v těch případech, kdy poskytuje studentům určitou výhodu (např. při dokladování transparentnosti online zkoušky vůči budoucímu zaměstnavateli). Studie otevírá cestu pro další zkoumání této problematiky a zdůrazňuje potřebu věnovat pozornost legislativním, technickým a fi lozofi ckým aspektům online proctoringu.
Czech name
Proctoring v distančním vzdělávání: od provizorních k trvalým řešením
Czech description
Tato studie se zaměřuje na výzkum využití proctoringu v online vzdělávání a na výzkum jeho vlivu na udržení akademické integrity. Online proctoring (nebo také online dozorování) je metoda využívaná při distančním vzdělávání, která umožňuje monitorování studentů během online testů nebo zkoušek. Studie přináší výsledky obsahové analýzy 36 otevřených odborných studií z databáze Web of Science, které se proctoringu věnují. Analýza zahrnuje nejen výhody proctoringu, jako je prevence podvádění a posílení důvěryhodnosti výsledků, ale také výzvy spojené s touto metodou. Mezi tyto výzvy patří obavy o soukromí studentů a zvyšující se míra úzkosti zkoušených v průběhu proctorovaných zkoušek. Studie zkoumá také technologické a lidské faktory, které mohou ovlivnit efektivitu online proctoringu. Výsledky studie upozorňují na potřebu vyváženého přístupu k použití této metody a ukazují, že vývoj technologií a postupy týkající se soukromí studentů jsou klíčovými aspekty pro budoucnost proctoringu v online vzdělávání. Ze zkušeností popisovaných v analyzovaných studiích lze doporučit využít proctoring v těch případech, kdy poskytuje studentům určitou výhodu (např. při dokladování transparentnosti online zkoušky vůči budoucímu zaměstnavateli). Studie otevírá cestu pro další zkoumání této problematiky a zdůrazňuje potřebu věnovat pozornost legislativním, technickým a fi lozofi ckým aspektům online proctoringu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Volume of the periodical
74
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
253-272
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—