Marketing of towns in theory and practice. Experience in applying marketing in the Czech Republic and Slovak Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F06%3A00000006" target="_blank" >RIV/49777513:23510/06:00000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Marketing of towns in theory and practice. Experience in applying marketing in the Czech Republic and Slovak Republic
Original language description
The current municipal practice can be characterised by significant heterogeneity of the notion of the town marketing. Different ways of operation and different organisation models of the town marketing exist next to one another. The introduction of marketing into the field of the administration and development of a town is not always simple, as the experience from the Czech and Slovak Republic shows.
Czech name
Městský marketing v teorii a praxi. Zkušenosti s aplikací marketingu v České republice a ve Slovenské republice
Czech description
Současná komunální praxe se vyznačuje velkou obsahovou heterogenitou pojmu městský marketing. Vedle sebe existují rozdílné přístupy jednání a také odlišné organizační modely městského marketingu. Zavádět marketing do oblasti správy a rozvoje města, jak ukazují zkušenosti z České republiky a Slovenské republiky, není nijak jednoduchou záležitost.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/WB-22-05" target="_blank" >WB-22-05: Marketing management of communities, towns and regions.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
New Members - New Chalanges for the European Regional Development Policy
ISBN
80-225-2060-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
159-163
Publisher name
Technical University
Place of publication
Košice
Event location
Nový Smokovec - Vysoké Tatry
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—