All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ANALYSIS OF QR CODES USAGE IN RETAIL INDUSTRY IN CZECH REPUBLIC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43929124" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43929124 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza využití QR kódů v maloobchodě v České republice

  • Original language description

    QR kódy patří mezi moderní technologie, které jsou v odvětví retailu stále častěji využívané. QR kódy patří mezi technologie díky nimž jsou různé nástroje marketingové komunikace stále inovativnější. Pro účely tohoto příspěvku je na QR kódy nahlíženo jako na inovaci nástrojů komunikačního mixu konkrétně na podporu prodeje. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat současný stav využití QR kódů ze strany výrobců zboží či retailerů v marketingové komunikaci a dále analyzovat postoje českých spotřebitelů k vyhledávání a skenování QR kódů. Příspěvek prezentuje výsledky tří výzkumů, z nich dva byly zaměřeny na nabídkovou stranu a jeden na poptávkovou stranu trhu. Mystery shopping byl zvolen pro sběr dat v rámci nabídkové strany trhu, zatímco pro získání dat z poptávkové strany trhu bylo použito dotazníkové šetření. V rámci výzkumu uskutečněného v roce 2013 bylo navštíveno 1010 prodejen, v návazném výzkumu konaném v roce 2015 bylo navštíveno 527 prodejen. Celkem 612 respondentů se zúčastnilo výzkumu zaměřeného na poptávkouvou stranu. Výsledky výzkumů zaměřeného na nabídkovou stranu ukazují, že využití QR kódů v marketingové komunikaci retailerů i výrobců zboží v čase roste. Jejich využití se stává efektivnějším a pro zákazníky užitečnějším. Výzkum poptávkové části trhu ukázal, že čeští spotřebitelé QR kódy nevyhledávají a neskenují. Na závěr článku jsou prezentované návrhy na zlepšení týkající se využití QR kódů v rámci podpory prodeje.

  • Czech name

    Analýza využití QR kódů v maloobchodě v České republice

  • Czech description

    QR kódy patří mezi moderní technologie, které jsou v odvětví retailu stále častěji využívané. QR kódy patří mezi technologie díky nimž jsou různé nástroje marketingové komunikace stále inovativnější. Pro účely tohoto příspěvku je na QR kódy nahlíženo jako na inovaci nástrojů komunikačního mixu konkrétně na podporu prodeje. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat současný stav využití QR kódů ze strany výrobců zboží či retailerů v marketingové komunikaci a dále analyzovat postoje českých spotřebitelů k vyhledávání a skenování QR kódů. Příspěvek prezentuje výsledky tří výzkumů, z nich dva byly zaměřeny na nabídkovou stranu a jeden na poptávkovou stranu trhu. Mystery shopping byl zvolen pro sběr dat v rámci nabídkové strany trhu, zatímco pro získání dat z poptávkové strany trhu bylo použito dotazníkové šetření. V rámci výzkumu uskutečněného v roce 2013 bylo navštíveno 1010 prodejen, v návazném výzkumu konaném v roce 2015 bylo navštíveno 527 prodejen. Celkem 612 respondentů se zúčastnilo výzkumu zaměřeného na poptávkouvou stranu. Výsledky výzkumů zaměřeného na nabídkovou stranu ukazují, že využití QR kódů v marketingové komunikaci retailerů i výrobců zboží v čase roste. Jejich využití se stává efektivnějším a pro zákazníky užitečnějším. Výzkum poptávkové části trhu ukázal, že čeští spotřebitelé QR kódy nevyhledávají a neskenují. Na závěr článku jsou prezentované návrhy na zlepšení týkající se využití QR kódů v rámci podpory prodeje.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    79-85

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database