Developing intercultural communicative competence in foreign language classes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43930555" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43930555 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23420/16:43930555 RIV/49777513:23330/16:43930555
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků
Original language description
Publikace řeší téma interkulturní komunikativní kompetence napříč obory, jako je obecná didaktika, psychologie, filologie, a zejména lingvodidaktika a oborové didaktiky různých cizích jazyků. Představuje jak teoretická východiska (vývoj pojetí IKK a ukotvení IKK v systému jiných kompetencí, pohled pedagogické psychologie na sociální komunikaci mezi učitelem a žákem), tak zejména jejich aplikaci ve výukové praxi. Jednotlivé kapitoly se zabývají možnostmi zvyšování IKK na nižších stupních vzdělávání (modelová cvičení pro trénink interkulturních dovedností, využití ICT, analýza učebnic, faktor emocionálního hodnocení příslušníků jiné kultury v rozvíjení postojů a povědomí, téma kulturního šoku, promítnutí IKK do řečových dovedností) a ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů (IKK v souvislosti s posilováním mediální gramotnosti, zkušenostní učení, práce s precedentními materiály). Je přiblížen celosvětově používaný nástroj pro měření IKK Intercultural Development Inventory(R) a také představen unikátní projekt globálního porozumění (Videoconference: Global Understanding Course). Pozornost je věnována vybraným sociokulturních jevům a lingvokulturním aspektům IKK. Knihu završují analýzy o roli literárního textu v interkulturním dialogu. Objasněny jsou principy transmediální a multilingvální literatury, jež přináší nové podněty pro výuku umělecké literatury v transnacionální perspektivě.
Czech name
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků
Czech description
Publikace řeší téma interkulturní komunikativní kompetence napříč obory, jako je obecná didaktika, psychologie, filologie, a zejména lingvodidaktika a oborové didaktiky různých cizích jazyků. Představuje jak teoretická východiska (vývoj pojetí IKK a ukotvení IKK v systému jiných kompetencí, pohled pedagogické psychologie na sociální komunikaci mezi učitelem a žákem), tak zejména jejich aplikaci ve výukové praxi. Jednotlivé kapitoly se zabývají možnostmi zvyšování IKK na nižších stupních vzdělávání (modelová cvičení pro trénink interkulturních dovedností, využití ICT, analýza učebnic, faktor emocionálního hodnocení příslušníků jiné kultury v rozvíjení postojů a povědomí, téma kulturního šoku, promítnutí IKK do řečových dovedností) a ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů (IKK v souvislosti s posilováním mediální gramotnosti, zkušenostní učení, práce s precedentními materiály). Je přiblížen celosvětově používaný nástroj pro měření IKK Intercultural Development Inventory(R) a také představen unikátní projekt globálního porozumění (Videoconference: Global Understanding Course). Pozornost je věnována vybraným sociokulturních jevům a lingvokulturním aspektům IKK. Knihu završují analýzy o roli literárního textu v interkulturním dialogu. Objasněny jsou principy transmediální a multilingvální literatury, jež přináší nové podněty pro výuku umělecké literatury v transnacionální perspektivě.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0666-1
Number of pages
160
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—