Carsharing and further forms of shared mobility: case study from Pilsen
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43966238" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43966238 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1e0np1bN_DxKeeYsGM-GTxdX_wqHEVXCW/view?usp=share_link" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1e0np1bN_DxKeeYsGM-GTxdX_wqHEVXCW/view?usp=share_link</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Carsharing a další formy sdílené mobility: případová studie z Plzně
Original language description
Sdílená ekonomika je fenoménem dnešní doby. Princip sdílení se úspěšně uplatňuje v oblasti mobility v podobě služeb, jako je bikesharing, carsharing nebo ridesharing. Tento příspěvek se zaměřuje na analýzu nabídky služeb sdílené mobility ve čtvrtém největším městě České republiky, Plzni. Potenciální uživatelé si v Plzni mohou vybrat ze tří možností carsharingu a také ze služby sdílení jízdních kol. Služba sdílení koloběžek (zavedená dříve) není v roce 2022 k dispozici. Situace v oblasti sdílené mobility v Plzni je specifická tím, že kromě nabídky soukromých společností provozuje carsharing také městská společnost (provozující MHD). Dále je na základě provedeného původního výzkumu zmapováno povědomí o konkrétní službě carsharingu mezi obyvateli města (uživateli veřejné dopravy). Z výsledků vyplývá, že ačkoliv je povědomí o službě poměrně vysoké (více než 70 % respondentů), počet skutečných uživatelů je relativně nízký. Bylo také zjištěno, že ženy mají výrazně nižší zkušenosti se službou carsharingu a povědomí o carsharingu ve srovnání s muži. Jako relevantní média při komunikaci nabídky carsharingu zkoumanému segmentu lze hodnotit reklamu na sociálních sítích a ve vozidlech veřejné dopravy.
Czech name
Carsharing a další formy sdílené mobility: případová studie z Plzně
Czech description
Sdílená ekonomika je fenoménem dnešní doby. Princip sdílení se úspěšně uplatňuje v oblasti mobility v podobě služeb, jako je bikesharing, carsharing nebo ridesharing. Tento příspěvek se zaměřuje na analýzu nabídky služeb sdílené mobility ve čtvrtém největším městě České republiky, Plzni. Potenciální uživatelé si v Plzni mohou vybrat ze tří možností carsharingu a také ze služby sdílení jízdních kol. Služba sdílení koloběžek (zavedená dříve) není v roce 2022 k dispozici. Situace v oblasti sdílené mobility v Plzni je specifická tím, že kromě nabídky soukromých společností provozuje carsharing také městská společnost (provozující MHD). Dále je na základě provedeného původního výzkumu zmapováno povědomí o konkrétní službě carsharingu mezi obyvateli města (uživateli veřejné dopravy). Z výsledků vyplývá, že ačkoliv je povědomí o službě poměrně vysoké (více než 70 % respondentů), počet skutečných uživatelů je relativně nízký. Bylo také zjištěno, že ženy mají výrazně nižší zkušenosti se službou carsharingu a povědomí o carsharingu ve srovnání s muži. Jako relevantní média při komunikaci nabídky carsharingu zkoumanému segmentu lze hodnotit reklamu na sociálních sítích a ve vozidlech veřejné dopravy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
8th Annual International Scientific Conference Business Trends 2022 Proceedings
ISBN
978-80-261-1126-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
84-98
Publisher name
Západočeská univerzita
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň, pivovar Plzeňský Prazdroj
Event date
Nov 10, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—