All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Carsharing and further forms of shared mobility: case study from Pilsen

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43966238" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43966238 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1e0np1bN_DxKeeYsGM-GTxdX_wqHEVXCW/view?usp=share_link" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1e0np1bN_DxKeeYsGM-GTxdX_wqHEVXCW/view?usp=share_link</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Carsharing a další formy sdílené mobility: případová studie z Plzně

  • Original language description

    Sdílená ekonomika je fenoménem dnešní doby. Princip sdílení se úspěšně uplatňuje v oblasti mobility v podobě služeb, jako je bikesharing, carsharing nebo ridesharing. Tento příspěvek se zaměřuje na analýzu nabídky služeb sdílené mobility ve čtvrtém největším městě České republiky, Plzni. Potenciální uživatelé si v Plzni mohou vybrat ze tří možností carsharingu a také ze služby sdílení jízdních kol. Služba sdílení koloběžek (zavedená dříve) není v roce 2022 k dispozici. Situace v oblasti sdílené mobility v Plzni je specifická tím, že kromě nabídky soukromých společností provozuje carsharing také městská společnost (provozující MHD). Dále je na základě provedeného původního výzkumu zmapováno povědomí o konkrétní službě carsharingu mezi obyvateli města (uživateli veřejné dopravy). Z výsledků vyplývá, že ačkoliv je povědomí o službě poměrně vysoké (více než 70 % respondentů), počet skutečných uživatelů je relativně nízký. Bylo také zjištěno, že ženy mají výrazně nižší zkušenosti se službou carsharingu a povědomí o carsharingu ve srovnání s muži. Jako relevantní média při komunikaci nabídky carsharingu zkoumanému segmentu lze hodnotit reklamu na sociálních sítích a ve vozidlech veřejné dopravy.

  • Czech name

    Carsharing a další formy sdílené mobility: případová studie z Plzně

  • Czech description

    Sdílená ekonomika je fenoménem dnešní doby. Princip sdílení se úspěšně uplatňuje v oblasti mobility v podobě služeb, jako je bikesharing, carsharing nebo ridesharing. Tento příspěvek se zaměřuje na analýzu nabídky služeb sdílené mobility ve čtvrtém největším městě České republiky, Plzni. Potenciální uživatelé si v Plzni mohou vybrat ze tří možností carsharingu a také ze služby sdílení jízdních kol. Služba sdílení koloběžek (zavedená dříve) není v roce 2022 k dispozici. Situace v oblasti sdílené mobility v Plzni je specifická tím, že kromě nabídky soukromých společností provozuje carsharing také městská společnost (provozující MHD). Dále je na základě provedeného původního výzkumu zmapováno povědomí o konkrétní službě carsharingu mezi obyvateli města (uživateli veřejné dopravy). Z výsledků vyplývá, že ačkoliv je povědomí o službě poměrně vysoké (více než 70 % respondentů), počet skutečných uživatelů je relativně nízký. Bylo také zjištěno, že ženy mají výrazně nižší zkušenosti se službou carsharingu a povědomí o carsharingu ve srovnání s muži. Jako relevantní média při komunikaci nabídky carsharingu zkoumanému segmentu lze hodnotit reklamu na sociálních sítích a ve vozidlech veřejné dopravy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    8th Annual International Scientific Conference Business Trends 2022 Proceedings

  • ISBN

    978-80-261-1126-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    84-98

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Plzeň, pivovar Plzeňský Prazdroj

  • Event date

    Nov 10, 2022

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article