Spoken query understanding for automatic information service
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F03%3A00000249" target="_blank" >RIV/49777513:23520/03:00000249 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění telefonickému dotazu pro automatickou informační službu
Original language description
Tato disertační práce se zabývá problematikou strojového porozumění významu spontánních promluv pro použití v dotazovacím dialogovém systému informační služby veřejné dopravy. Jsou zde popsány metody použití konečně stavových automatů pro sémantické členění a extrakci významu telefonických dotazů náhodných uživatelů. Hlavním cílem porozumění v této úloze je identifikace významově důležitých sémantických členů a jejich aplikačně závislá interpretace v předpokládané struktuře rámců. Klíčovým problémem je pak vytvoření vhodného přiřazení mezi sekvencí rozpoznaných slov a konceptuálně orientovaným významem, který představuje prvky reálného světa. Při řešení této úlohy byl použit stochastický princip založený na hierarchickém n-gramovém jazykovém modelu,který se ukázal vhodnější než klasické lingvistické metody využívající jazykových pravidel pro zpracování přirozeného jazyka.
Czech name
Porozumění telefonickému dotazu pro automatickou informační službu
Czech description
—
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
JD - Use of computers, robotics and its application
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Number of pages
141
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—