All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimization of tram face with respect to passive safety

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500029" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500029 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23640/08:00500029

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Optimization of tram face with respect to passive safety

  • Original language description

    An impact of a pedestrian and a tram or even an impact of two trams is a common traffic accident in towns. Hence there is an effort to develop such traffic means that minimize injuries of victims. The article deals with the optimization of placement of apreviously proposed tram fender to decrease pedestrian injury risk. Further the influence of the tram fender made from different materials on passengers and tram driver injuries is investigated. The pedestrian, driver and passengers are modeled by a rigid body human model. The results analysis uses standard injury criteria based on body parts accelerations.

  • Czech name

    Optimalizace čela tramvaje s ohledem na pasivní bezpečnost

  • Czech description

    Střet chodce s tramvají nebo střed dvou tramvají je běžný v městské dopravě. Proto je snahou vyvíjet takové dopravní prostředky, které minimalizují poranění obětí. Článek se týká optimalizace již dříve navrženého nárazníku za účelem minimalizace poraněníchodce. Dále je zkoumán vliv nárazníku tramvaje zkonstruovaného z různých materiálů na pasažéry a řidiče tramvaje. Chodec, řidič a pasažéři jsou modelováni na bázi soustavy tuhýc těles. Analýza výsledků využívá standardní kritéria poranění založená na zrychlení jednotlivých segmentů těla.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FT-TA%2F024" target="_blank" >FT-TA/024: Application of engineering mechanics and biomechanics in transport at improvement of passive safety and comfort of occupants.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Applied and Computational Mechanics

  • ISSN

    1802-680X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database