All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of torsional vibrations in a camshaft with a hydraulic phase variator

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43931811" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43931811 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf" target="_blank" >http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem

  • Original language description

    Fázový přestavovač umožňuje pootočení vačkového hřídele vůči rozvodovému ozubenému kolu (tzv. systém proměnného časování ventilů). Díky tomu je možné dosáhnout vyšší účinnosti motoru napříč provozními otáčkami. Natočení je realizováno pomocí hydraulického rotačního aktuátoru, který se nachází v rozvodovém ozubeném kole a je napájen motorovým olejem. U vyšetřovaného systému, 16 ventilového benzínového motoru o zdvihovém objemu 1,6~l, se čtyřkomorový fázový přestavovač nachází na sací straně. Na této straně byly při provozu na zkušebním standu naměřeny při volnoběhu zvýšené hladiny vibrací a~hluku, který by posádka vnímala jako nepříjemný. Cílem práce je zjištění příčiny tohoto jevu.

  • Czech name

    Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem

  • Czech description

    Fázový přestavovač umožňuje pootočení vačkového hřídele vůči rozvodovému ozubenému kolu (tzv. systém proměnného časování ventilů). Díky tomu je možné dosáhnout vyšší účinnosti motoru napříč provozními otáčkami. Natočení je realizováno pomocí hydraulického rotačního aktuátoru, který se nachází v rozvodovém ozubeném kole a je napájen motorovým olejem. U vyšetřovaného systému, 16 ventilového benzínového motoru o zdvihovém objemu 1,6~l, se čtyřkomorový fázový přestavovač nachází na sací straně. Na této straně byly při provozu na zkušebním standu naměřeny při volnoběhu zvýšené hladiny vibrací a~hluku, který by posádka vnímala jako nepříjemný. Cílem práce je zjištění příčiny tohoto jevu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů