The possibilities od development of prosocial behavior of students of helping professions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884892" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884892 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí
Original language description
V České republice vzrostl počet oborů na vysokých školách, v nichž se připravuje velké množství studentů k výkonu pomáhajících profesí (například lékaři, učitelé, psychologové, sociální pracovníci, psychoterapeuti, zdravotní sestry, atd.). Prosociální chování a empatie jsou pro pomáhající profesionály velmi důležité. Nejde přitom o fixní vlastnosti. Sociální dovednosti spojené s prosociálním chováním lze sociálním výcvikem v rámci profesní přípravy navýšit. Článek vymezuje prosociální chování, jeho vývoj a možnosti rozvíjení. Uvádí příklady univerzitních kurzů, které se většinou zaměřují na růst specifických dovedností, včetně metod, vhodných k rozvíjení psychosociálních kompetencí.
Czech name
Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí
Czech description
V České republice vzrostl počet oborů na vysokých školách, v nichž se připravuje velké množství studentů k výkonu pomáhajících profesí (například lékaři, učitelé, psychologové, sociální pracovníci, psychoterapeuti, zdravotní sestry, atd.). Prosociální chování a empatie jsou pro pomáhající profesionály velmi důležité. Nejde přitom o fixní vlastnosti. Sociální dovednosti spojené s prosociálním chováním lze sociálním výcvikem v rámci profesní přípravy navýšit. Článek vymezuje prosociální chování, jeho vývoj a možnosti rozvíjení. Uvádí příklady univerzitních kurzů, které se většinou zaměřují na růst specifických dovedností, včetně metod, vhodných k rozvíjení psychosociálních kompetencí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosocial behaviour and its personality aspects in the context volunteering</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Evropské pedagogické fórum 2012
ISBN
978-80-905243-2-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
459-468
Publisher name
MAGNANIMITAS
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 3, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—